Ny vecka igen

Idag har Johanna och jag varit på babysång. Efter det gick vi på promenad ner till affärn med Ida och Axel. Köpte lite ingredienser till att baka. Igår var jag så pass tokig att jag först bakade äppelkaka och sen fick jag för mig att göra Chocolate Chip Cookies (efter Lindas recept - tack!). Tänkte att det kanske skulle bli 20 st, men det blev 70 st!! Har dock inte provsmakat dem än eftersom det inte var någon ätardag igår. Och eftersom jag dessutom vet att om jag tar en kaka så tar det inte stopp där... Men Andreas provsmakade och var mycket nöjd.

Igår såg natten ut som följer:
19:30
- ammade och somnade (tidigt)
02:15 - vaknade och ammade (trodde att klockan var vid midnatt men blev glatt överraskad såklart!)
05:15 - vaknade och ammade och somnade efter mycket stök och bök
05:50 - vaknade och ville vara vaken sen...
07:30 - somnade igen efter amning
08:15 - vaknade och ville vara vaken...

Jag fick mycket uträttat igår morse, trots att jag var rättså trött... Gallrade bland Johannas kläder var det största projektet. Men mycket bra gick det. Sen blev jag utmattat trött av allt fixande när Andreas hade vaknat så jag gick och lade mig, men kunde inte sova mer än en kvart. Vilade ju dock så jag kände mig rätt nöjd ändå.

Igår kom svärföräldrarna hit för att visa lite kort och fika. Johanna hade sovit endast 1½ timme på hela dagen innan hon somnade ute i vagnen vid halv fyra på eftermiddagen. Men sen sov hon tills jag väckte henne vid 19... Tänkte att det var dags att vakna då så hon kunde gå och lägga sig nån gång igen...

Så den här natten såg ut på följande vis:
22:00 - ammade och somnade
03:00 - vaknade och ammade
05:15 - vaknade och ammade men ville inte somna om för hon var pigg som få... (inte jag)
06:00 - efter att hon legat och surrat och skrikit till av välbehag några gånger så fick hon komma till mig och liggamma
Sen halvslumrade jag en stund innan Arvid ropade att han var vaken.

Slutsatsen av Johannas nätter är
...att det är jätteskönt att hon sover till 02-03 innan hon vill äta igen efter kvällsmålet.
...och att jag inte är speciellt pigg klockan fem på morgonen...

Jag vann förresten 62 kr på Joker i lördags! Jippie!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken disciplin du har som inte provsmakar!!! Jag skulle aldrig klara det, men så är det sällan det finns fika-bröd hemma hos oss också...Av någon underlig anledning.. ;-)

2008-10-13 @ 19:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0