Loppisfynd

Den här natten blev lite bättre. Hon somnade senare igår, typ 21:20. Sen vaknade hon inte förrän kl 02. Skönt! När vi lade oss (strax före midnatt) så tände vi aldrig våra sänglampor, kanske det var det som gjorde det...? Hursom... Hon vaknade altlså kl 02 och hade dessutom bajsat så efter blöjbyte och andra bröstet så lade jag henne igen och hon somnade. Vaknade igen strax efter 04 och då fick hon komma till mig och liggamma tills vi skulle upp imorse.


Igår åkte vi i alla fall till Rödön och hälsade på. Vi tog två bilar för att Andreas skulle byta nåt (fråga inte vad...kanske nåt styrledsjox av nåt slag...) och Arvids bilstol är i V70:n så vi tog två bilar. Jag tog V70:n med Arvid, Andreas tog Toyotan med Johanna. Nåt som lät kul var när Arvid undrade varför pappa hade tagit andra bilen. Jag förklarade att "Pappa ska laga bilen, eller byta en grej i alla fall. Han ska meka". Arvid sa: "Hm.........skruva kanske?" Det lät roligt i alla fall!

Det var i alla fall kul att bara vara Arvid och jag en stund. Vi tog svängen förbi Lindex i Lillänge, jag skulle leta ett par strumpbyxor till Johanna men de var slut. Arvid satt och kollade på Pettson och Finus på tv:n så han var mycket nöjd. Sen åkte vi till scrapbutiken Brunkullan för jag skulle köpa fotofix, men det var också slut. Mindre lyckat. Men kul att bara vara jag och Arvid som sagt, det händer så sällan. Fast han hävdade att han inte gillade scrapbutiken (redan innan han ens var framme). "Arvi om inte mammas pyssel-fär". Haha!

Efter middag och kortspel åkte vi hem strax före kl 20 och när vi kom hem och hade lagt barnen så satte jag mig vid tv:n och till min stora förtjusning var det Love Actually på tv4Film!!!!! Kvällen var räddad!!!! Fast jag somnade strax efter att premiärministern hade hittat Nathalie efter många dörrknackningar...

Idag har det varit en mycket bra dag! Och klockan är bara halv tre än så länge! Hade ställt klockan imorse och det var väl mindre roligt, men behövdes... Vi åt frukost och gjorde oss klara och sen åkte vi till Maggan och Åke. Andreas och barnen stannade kvar medan jag och Maggan åkte på loppis på Folkan. Yeyyy! Gick runt i två timmar och fyndade en hel del...

- Svart munkjacka till mig (10 kr)
- Blå munkjacka i fleece till Arvid (10 el 20 kr - minns ej)
- Vit långärmad tröja till Arvid (5 kr)
- Folkabussen från Bilar till Arvid (40 kr)
- Adidasskor till Johanna (10 kr)
- ...och en cool taklampa till Arvid; Musse Pigg som flyger flygplan (ska ta kort på den sen också men nu sover Arvid i sitt rum där lampan är upphängd) (50 kr)

Andreas är på rep nu men när sen ska vi på babysim!

Kommentarer
Postat av: elin

Det är så kul med allt som barn säger! En gång när jag gick på stan med min 10 år yngre lillebror (han var kanske 4-5 då) så ville han inte följa med in på veromoda för att "det luktar så illa på tjejklädaffärer". Tror inte att han tyckte att det gjorde det utan han hade nog hört sin pappa skylla på det eller nåt.

2009-02-02 @ 14:04:57
URL: http://beautifulelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0