Viktcheck nr 1

Jakten på att bli av med graviditetskilona



Vägde mig idag en vecka efter start...


Vecka 1 • 72,9 kg
Vecka 2 • 70,3 kg
=                         -2,6 kg

Jag har satt upp lite delmål...
Startade på 73 kg (72,9)
69,9
Belöning: Inget förutom att jag är under 70...
68 kg (halvvägs) • Belöning: Boka klipptid
65,5 kgBelöning: Boka ansiktsbehandling
63 kg (MÅLET) • Belöning: Shoppa kläder

Jag fick presentkort på ansiktsbehandling när jag fyllde år och så har jag närmare 1000 kr i presentkort på H&M så det passar bra med lite sådana belöningar på vägen. Hoppas jag tar mig dit.

Första veckan har jag alltså gått ner 2,6 kg. Förmodligen är det mesta vätska och man går ner mest i början, så det lär inte gå lika fort framöver, men vågen visar vad den visar. Det enda jag gjort är att skippa godis, kakor och annat onyttigt. Och att ha hälften mat - hälften grönsaker på tallriken. Och så har jag hjälp av Johanna också eftersom hon ammar och "äter av" mig.

Det var ingen lätt första vecka. Det första dagarna var jag på riktigt dåligt humör, arg och lättirriterad. Tänk vad sockerberoende kan göra med en! Men det går bättre och bättre och jag mår alltbättre. En ätardag per vecka har jag planer på att ha också så jag har nåt att längta till. :o)

Kommentarer
Postat av: Rebban

Bra jobbat Stiner! Shit jag är impad. Nästa så jag vill haka på! Jag har minst 5 kilo ner som mål...

2009-01-08 @ 16:03:01
Postat av: elin

Vad duktig du är! Fortsätter du på samma sätt så tar det ju inte många veckor och du kan sen unna dig en helt ny vårgarderob!

2009-01-08 @ 18:44:51
URL: http://beautifulelin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fan va bra Stinur! :)

Stödkram

2009-01-09 @ 08:21:18
URL: http://jennysundin.blogg.se/
Postat av: Caroline Hanning

BRA JOBBAT =) Hoppas även jag kommer se sånt resultat. Vägning på måndag=) Mitt sötsug börjar släppa nu men jag fuskar med cola zero, kör på en rivstart så jag äter mest bara kött/fisk/fågel och ägg, lite grönsaker men inte så mycket, mår bra, mindre svullen i kroppen (mest magen) men har lite huvudvärk emellanåt. Kommer nog efter dom här veckorna (minst 2) ha en ätardag i veckan (lördagar) då jag tänker äta det jag vill men inte svulla bara för att det är okej att äta. Hoppas ju på att kroppen ska slippa sötsuget helt, kolhydrater i form av potatis&pasta&ris är inget jag kommer sakna utan det är mackor och söta saker. Har du ätardag idag?

2009-01-10 @ 20:01:40
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0