Flygdag och lite annat

I förrgår behövde Andreas åka till stan för att köpa nya badbyxor. Så jag frågade om han helt sonika ville åka själv, tänkte han skulle gilla lite egentid. Det ville han, så han åkte och shoppade badbyxor och passade även på att flyga lite på flygfältet. Under tiden åkte jag och barnen till mamma. Pappa kom också hem sen och hade fått semester. Vi såg Almondo på tv (han vann), åt lunch och gick på promenad upp över Haxäng och hem genom Strumpen.

När vi kom hem igen hade Andreas gjort middag, palt. Jag hade aldrig ätit palt, men gav det såklart en chans. Gillade det dock inte till en början, men det blev lite bättre efter en stund. Med mycket sylt så..... Tur att man inte behöver äta palt varje dag. När vi hade lagt oss på kvällen så spelade vi nåt frågespel och jag vann stort, värt att notera.

Igår morse vaknade inte Johanna förrän kl 07:00!!!! Sen tänkte vi åka till Hällböle och bada, men det var lite mulet och vi segade en del. Så ringde Lennart till Andreas och sa att flygdagen i Orrviken var helt okej så han tyckte vi skulle åka dit. Så vi åkte till Orrviken och molnen försvann, skönt. Vi tänkte först att vi skulle åka till Orrviken först och sen åka och bada, men så rann tiden iväg och vi skippade badningen. Efter flygdagen åkte vi till Fåker för att kolla hur Daniel håller på att renovera, sen åkte vi till Rödön för Evy hade ringt och frågat om vi ville komma och äta middag.




När vi kom hem var det inte så mycket mer att göra än att lägga barnen och sen lade jag mig också. Jag lade mig 21:45 och somnade 22:00. Var upp en sväng inatt vid 01, men sen fick jag sova läääänge... Johanna vaknade inte förrän 07:20!!!!!! Lyxmornar i två dagar!!! :o)

Enligt yr.no ska det vara dåligt väder hela veckan framöver. På Arvids födelsedag (om en vecka!) ska det vara 20 grader och regn. Igår visade det i och för sig 14 grader och moln med en liten sol bakom. Så än hinner det kanske ändras, men vi hoppas såklart på finväder på 3-årsdagen!

Kommentarer
Postat av: Hanna Eriksson

Var det äkta blodpalt eller den nordligare varianten pitepalt? Oavsett vilket tycker jag att palt är mums... ;-)

2009-07-06 @ 08:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0