Sol sol sol sol och ännu mera sol

Tjoho vilket härligt väder det är!!!!!!!!! Jag njuter av det här! Så pass att jag har bränt mig. Tur att man har vett nog att smörja in barnen med solskyddskräm i alla fall... Jag har dessutom fått ett konstigt mönster på ena armen som jag inte förstår riktigt hur det gått till, men det ordnar väl till sig antar jag.

Johanna OCH Arvid har vaknat 05:20 två mornar i rad nu så vi är måttligt roade av mornarna och förmiddagarna... tur att man kan sova lite på förmiddagen för att hämta igen sig lite. Johanna har inte sovit så jättemycket idag och nu försöker vi hålla henne vaken en stund till, i hopp om att hon kan sova lite längre imorgon bitti. We hope...

Idag har vi varit ute hela dagen igen (förutom när vi var inne och sov då...). Andreas startade dagen med att gå ut klockan sex på morgonen och skrapa altanräcket och måla det. Annat som vi gjort är att jag har gjort klart barnens käpphäst (finally!), vi har ätit grillat, åkt på Barnens Hus och köpt en barnpool. Arvid tänkte bada i den i eftermiddags och det fick han, men han tyckte att det var lite väl kallt... men han provade i alla fall. Imorgon kanske solen har värmt upp vattnet lite bättre, nu står den i skugga...

Kom på att jag inte hade skrivit om gårdagen. Då var vi också ute hela dagen (förutom när vi sov....), åkte bland annat på Sörvalla och köpte mer blommor så nu har vi mer sommarfint. Mamma kom och fikade med oss ute på gräsmattan på eftermiddagen och sen åkte vi och handlade. På kvällen såg vi såklart Morden i Midsomer, premiär för i år! :o)

Johanna börjar släppa taget om möbler mer och mer nu, ska bli intressant att se när hon tar sina första riktiga steg. Tycker nog att hon har blivit mindre mammig nu också och det är skönt men samtidigt är det ju mysigt att känna sig behövd. :o)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jobbigt med så tidiga mornar! Just när man tror man hittat rutin så händer något nytt... Hoppas iaf ni får sovmorgon snart! :)



Jossan

2009-06-24 @ 22:01:01
URL: http://haggman.site24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0