Updatedags

Läge för en liten (större?) uppdatering...

I söndags var vi hos Maggan och Åke med barnen, det var trevligt som vanligt. Maggan och jag drog iväg på loppis men fynd var det ont om. För min del blev det dock en liten cykelkorg att hänga på Johannas matstol som hon kan ha leksaker i, ett Wasgij-pussel till Andreas och en Pettson & Finuds-vhs till Arvid. Allt verkade populärt.

Både Arvid och Johanna är förkylda, men i övrigt är de pigga så det känns okej ändå. FÖRUTOM att Johannas sömn började krångla första natten hon var snorig (när den väl hade stabiliserat sig lite)... Men nu har vi krånglat två nätter och kört femminuters... Igår natt vaknade hon kl 03 och efter en stund sa Andreas åt mig att gå ner och lägga mig ifall det var mig och mina bröst hon var ute efter, så han fixade resten och kl 03:50 somnade hon. Sen sov hon till 06:20 när hon fick äta första gången (hon åt 21:30 på kvällen innan, så senare än vanligt alltså).

Inatt vaknade hon kl 04 och efter en stund gick jag ner och lade mig igen, kl 04:50 somnade hon och sov till 07:20 när hon åt för första gången!! Jippie!!

Annat som hänt i veckan är att vi i tisdags fick besök av Ida och Axel. De kom hit och följde med mig och Johanna när vi hämtade Arvid och sen gick vi hit och fikade lite. I onsdags åkte jag och Johanna till stan och lunchade med Elisabeth och Erik, promenerade lite också. Skönt väder. I torsdags var det valborg och vi skulle träffa Ida och Johannes på kvällen men Johannes blev magsjuk så vi ställde in. Åt pizza hos mamma och pappa och kollade på hockey-VM. Sen åkte vi en sväng med bilen, såg en majbrasa från bilen innan vi åkte hem och spelade chicago (jag vann).

Igår var det så otroligt varmt och skönt ute! Första dagen med riktig sommarvärme! Fast den är borta idag... Men igår då, så åkte Andreas iväg och flög på förmiddagen och det hade gått jättebra alla gånger. Sen åkte vi till Tomas och Linda, Alexander och elva dagar unga lilla Agnes. Satt ute och fikade och sen gick vi in och Arvid och Johanna tyckte att Alexanders leksaker var jätteroliga. :o)

Idag blir det en tur till stan för att köpa solhatt till Johanna, keps och tunnare mössa till Arvid.

Nu är det Lotta på Bråkmakargatan på tv, det är en stor favorit till Arvid. Vi har även den Lottavarianten på cd som saga som han tycker om att lyssna på ibland. Inte mig emot, jag gillar Lotta! Eller "Lotta Bakalatan" som Arvid själv säger. :o)

Johannas stora favoritsysselsättning just nu är att resa sig upp mot möbler. Hon har varit påväg uppför trappan ett par gånger också så nu är det dags att börja använda grinden igen...

Just nu kommer jag inte på nåt mer jag ska skriva om, men jag har säkerligen glömt massor... det var ju flera dagar sen jag skrev så...

Kommentarer
Postat av: Rebban

Shit! Varför var Raffe på örådet i går??? :-O

2009-05-03 @ 13:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0