En solig lördag i april

Igår VAB:ade jag med Arvid och hans halsfluss. På förmiddagen var han riktigt däckad och jag fick för mig att han inte hade halsfluss utan något annat, eftersom han inte blev nåt bättre. Men så föreslog jag för honom att vi skulle gå ner på Sibylla och äta lunch. Arvid sken upp som en sol och fick världens liv i kroppen! Sen dess har han mått mycket bättre! :o)

Det blev ett extra lyckat besök på Sibylla då hans förskolekompis också kom dit för att äta med delar av hans familj. Trevligt! När vi sedan kom hem ville Arvid vara ute så vi satt på altanen en stund, åt mellis, krattade och körde bort löven till komposten, lekte i lekparken, m.m. När Andreas kom hem var det dags att hämta Johanna så vi gick dit allihop och möttes av en glad Johanna. :o)

Till middag köpte vi pizza - vilken bra dag i ätarväg va?! Men det bästa är att Arvid åt rätt bra båda gångerna och det är väldigt bra eftersom han inte ätit så bra de senaste dagarna när han varit sjuk. Kanske just därför han piggnat på sig nu, pga att han börjat äta igen.

Idag har vi varit på stan, handlat nya fejkfoppatofflor till Arvid, m.m. Sen åkte vi på kalas hos Agnes som fyllt 1 år. Innan vi kom hem igen var vi in på Coop och handlade, plus Barnens Hus för lite småinköp.

Har förresten köpt en sittvagn på Blocket för 300 spänn. Det är en Emmaljunga från 2003 och den funkar bra fastän den har lite småskavanker. Men helt klart mycket bättre att köra än dagisvagnen när man ska på långpromenad med båda barnen (om man är två pers), eller som igår när jag och Arvid skulle ner på Sibylla. Får lägga in en bild på den vad det lider...

Kommentarer
Postat av: Jossan & Julia

Hoppas Arvid snart är frisk!

2010-04-24 @ 19:39:21
URL: http://haggman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0