En vecka har passerat

Satt här och surfade och kom inte på nåt mer att surfa runt på.... så kom jag på att jag har ju en egen blogg, som är glömd och åtidosatt. Eller rättare sagt så har jag bara inte lust eller ork. Jag har varit sjuk i veckan, kände i kroppen i onsdags att det inte kändes hundra och på kvällen kom febern. Crap! Så jag var hemma torsdag och fredag. Jag är mycket bättre, men har fått hosta och är väldigt kraxig. Ska dock jobba imorgon, det är såååå tråkigt att vara hemma! Tiden går så långsamt!

I helgen har vi tagit det rätt lugnt, i fredags åkte Andreas till Stockholm för att gå högvakten. Kvällen blev lugn även om det var en pärs att hämta barnen eftersom jag var matt och trött i kroppen. Dessutom gjorde Arvid illa sig när han skulle stänga grinden på förskolan. Hans långfinger blev skadat och det blödde rejält, det slutade dock rätt fort och vi kunde sätta på stripes och plåster. Efter lite tips och råd så fick det vara så. Nu ser fingret jättefint ut, även fast det lär ta ett tag innan det läkt ihop...

I går hade vi en soft förmiddag, Johanna vaknade dock 06:20, klev upp 06:50 med henne och sen kollade hon och jag på Bolibompa och jag slumrade till tv:n. Arvid vaknade inte förrän 09:30!!! Efter lunch och Johannas sovstund åkte vi till Flatnor där vi även stannade på middag innan vi åkte hem igen. På kvällen hyrde jag film, "Up in the air" med George Clooney, inte så bra tyvärr.

Idag har jag varit på loppis på Furan. Barnen var hos momma & moffa. Vad mycket folk det var på loppisen!!!!!! Gjorde en del fynd... 4 st VHS-filmer med Pippi Långstrump á 10 kr, tre par joggingbyxor till Arvid, en bondgård i stil med Fisher-Price, en doktorsväska, två Emmaböcker, en Nicke Nyfikenbok, boken "Kan du vissla Johanna", ett set med dockskåpsmöbler från Lundby, babyskydd för dockor och en flytväst till Johanna. Det var nog allt....rätt mycket blev det.

Veckan som gått då....kommer inte på att det hänt så supermycket. Andreas har förreste varit på fjällvandring. Jag och barnen har varit på bibblan, jag lånade två ljudböcker och barnen fick låna två böcker var. När vi var på bibblan så började Johanna säga att vi var på "Appetäääket", men jag försökte viska fram att det var på biblioteket vi var. Johanna är dock väldigt bestämd och stod på sig...ganska högljutt också. Tillslut var det en kvinna som inte kunde hålla sig längre och började skratta. :D

Nu ikväll gick Johanna omkring med sin gosedjurskanin i dockvagnen och när de kom fram till mig sa jag: "Hej kaninen, är du ute på promenad med Johanna?", varpå Johanna lade huvudet på sned och sade lite tillrättavisande: "Kninen kan inte pjata!"

I lördags när Johanna och jag hade hämtat Arvid på Rödön så åkte vi och tog en geocache. Lite senare under dagen letade vi två andra också, men utan resultat, bittert. Hur som helst... när vi åkte från Rödön så fick jag för mig att jag skulle ta med barnen till Stocke Titt och fika. Det var supermysigt och fint väder fick vi också, solen tittade fram lite då och då! När vi satt där så ringde Andreas för att kolla läget och det visade sig att de repade nere på gamla F4-området! Jag som trodde de skulle vara på Folkets Hus. Det var nog nån mening med besöket på Stocke Titt! Han tipsade oss om att åka ner och se om vi såg dem nånstans, och det gjorde vi men det var inte så superspännande att se för de höll på att öva några steg - inget spelade just då alltså.


 Såhär somnade Johanna i lördags förmiddag (förra veckan) kl 10...




Stocke Titt förra lördagen



Från denna helg. Observera Arvids skadade finger...

Nu ligger barnen och kan inte sova.....de sover ju i samma rum så nu har de gaddat ihop sig. Ligger just nu och sjunger "Ja må han leva", Johanna skriker i högan sky när de är klara: "Gjattis Avvit, fölsedageeeen!!!"  Återstår att se hur länge de dröjer innan de somnar. Eller hur länge det dröjer innan de får varsitt rum... ;)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vilka bra loppisfynd ni gjorde!! Det är så synd att vi inte var hemma. Böcker hade varit något för oss.



Stackars Arvid och hans finger. Man ser verkligen hur synd det är om honom på bilden. Håller han det i högläge?



Jag hoppas att du blivit bättre under helgen så att du gör mig sällskap på jobbet i morgon. Är så tråkigt utan dig där.

Kram!

2010-08-29 @ 22:11:11
Postat av: elin

Vad gulligt med "apoteket"! Och jag känner precis igen mig i hur dem är när de ska sova i samma rum, även om inte Viktor är så pratig än så kan de då komma på en miljon olika läten som de båda gapskrattar åt!

2010-09-01 @ 19:15:50
URL: http://elintyras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0