Sjuk sjuk sjuk

Har inte skrivit på över en vecka. Tragiskt nästan.

Här är det i alla fall sjukstuga. Det började i tisdags när förskolan ringde och sa att Johanna hade feber. Så jag fick lämna jobbet och åka för att hämta. Trist att behöva vara borta från jobbet när det är extra mycket att göra, men det är inte så mycket att göra åt tyvärr. Arvid var också glansig på ögonen när jag hämtade på förskolan så båda följde med mig hem.

Johanna har varit väldigt klängig, kramig och gosig. Hon har helst velat ligga på mig och sova, det har varit väldigt mysigt men man tycker ju synd om dem när de är sjuka också såklart. Båda barnen har haft feber, hosta och varit hesa. Johanna är pigg igen, men är fortfarande hostig och hes. Arvid hade 40,2 i eftermiddags så det känns inte så roligt. Han har även hosta och är hes också.

Igår kväll fick jag också feber, men tänkte att jag inte skulle ta någon Alvedon utan försöka få bort bacillerna genom att låta febern stanna kvar. I förmiddags hade jag feber igen och har haft ont i kroppen och huvudet hela dagen. Man får väl se det som tur ändå att jag blir sjuk nu och inte till veckan så blir jag borta mindre från jobbet. Fast speciellt roligt är det inte att vara sjuk själv och ta hand om sjuka barn. Tur att barnen varit relativt lugna ändå...

Det är tur att nätterna funkar bra ändå när de är sjuka, det är bara Arvid som vaknat en gång per natt. Första natten ville han byta pyjamas för hans hade blivit sicklig, andra natten var han bedrövad för att han inte kunde nysa, han fick vatten och sen somnade han om igen. :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0