Operation: halsmandlar

Det här var en lång dag... Dagen för Arvids operation av halsmandlarna. Johanna sov på Rödön och var där ända tills ikväll. Imorse kl 05 gjorde Andreas välling till Arvid och sen skulle Arvid vara fastande hela dagen... vi visste inte vilken tid operationen skulle äga rum för Arvid skulle bli sist i kölistan. Men det gick bra ändå, fast Arvid var hungrig vid lunchtid.

Operationen startade vid 14-tiden, Andreas var med när han sövdes och sen gick vi och fikade i cafeterian i väntan på att bli uppringda från uppvaket. Sen gick vi ner till uppvaket och sa hej till Arvid innan han somnade om igen och sov nästan två timmar. Vi läste veckotidningar och löste korsord under tiden. Sen fick han återvända till rummet på barn och fick börja äta glass - hur mycket han ville! (vilket drömläge för ett barn!) När jag åkte (till Rödön för att hämta Johanna) hade han hunnit äta tre glassar. :)


Allt gick superbra, även fast han inte tyckte om en del saker. Men han är verkligen en tapper kille - vår superhjälte!! Andreas sover med honom på sjukhuset så imorgon ska jag och Johanna åka och hämta dem (mest troligt).

Johanna var supersvår att lägga ikväll, ropade än det ena, än det andra... "Jag fäber", "jag Avveån", "jag Coca-Cola"...nice try - hon var kall som en is! ;)

Ska lägga mig och sova nu, inatt blev det inte så mycket sömn...tänkte för mycket på dagens aktivitet, operationen. Men nu slipper han i alla fall ha halsfluss framöver, jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0