Benbrott

Det har hänt lite sen sist.... jag ids inte blogga helt enkelt. Det är lättare att sätta in nån statusrad på Facebook lite då och då, men å andra sidan tycker jag det är jättekul att gå tillbaka i bloggen och läsa om hur jag hade det längre tillbaka i tiden. Borde börja blogga mera, men vi får se...

Jo men den stora händelsen är att Arvid har brutit benet!! Han sitter nu i rullstol med helbensgips, stackarn. Han tar dock det hela väldigt bra, som han ofta gör när det händer grejer. Han accepterar läget och agerar utifrån det. Han har haft gipset i snart tre veckor och då är det två veckor kvar. Han får ta bort gipset dagen före 5-årsdagen!! Fast då är frågan om det har läkt färdigt, hos diabetiker kan det tydligen ta lite längre tid. Men vi får se....hoppas såklart på det bästa!!

Benet gick av när han hoppade studsmatta hos en granne. Inget fel på studsmattan som hade nät och allt, utan han landade bara så tokigt på själva mattan att benet gick av. Tydligen har barn olika tillväxtfaser i kroppen och just nu var det kanske extra känsligt för sådana stötar som han troligen fått av antingen sitt eget andra ben eller någon av kompisarna. De var inte så förvånade på ortopeden i alla fall... ;)

Nu jobbar jag kommande vecka och sen är det dags för semester, det blir gött! Jag var i och för sig hemma två veckor med Arvid när han hade just brutit benet, men det är ingen vidare semester med ett gipsat barn och att på sätt och vis vara ensamstående eftersom Andreas har jobbat. Men vi har varit på förskolan ett par timmar varje dag och så har vi spelat tv-spel så vi har haft det rätt bra ändå. :)

Nog för nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0