Ny insuflonknapp igen

Ikväll har jag satt insuflonknapp på Arvid igen. Det är inte det roligaste jag gör direkt, men efteråt känns det så himla bra. Och jag vet ju att jag måtse göra det så det är bäst att få det överstökat varje gång. Fast det går bättre och bättre tycker jag, tur! Det är ju ändå en bra lång nål som ska in i hans fina mjuka gosiga skinn, så det tar emot. Men nu sitter den där, och det dröjer tolv dagar innan det är min tur igen. Vi sätter varannan gång.



Arvid och jag har suttit på internet och kollat på Eric Saade, Sebastian, Blixten McQueen och lite dinosaurier innan det var dags att lägga sig ikväll. Johanna somnade redan vid 19 ikväll, det är ibland bäst att ge henne kvällsfika före Arvid och lägga henne och sedan får Arvid fika kvällsfika och göra sig klar, för då har (förhoppningsvis) Johanna somnat när han ska lägga sig.

Det blev VAB nu i veckan pga Johannas hosta och trötthet, men idag var vi på't igen - skönt! Det är vardagen man vill ha, det är inte roligt att vara hemma med sjuka barn. Tiden går långsamt och det är tråkigt. Fast är barnet ifråga trött och febrig är det ju väldigt mysigt att bara sitta och kura och mysa i och för sig. :)

Ska gå och duscha nu och sen se Lyxfällan innan jag somnar. Började ta krafttag med kortframkallningen igår kväll, men det tar sån tid med allt så det blir bara skjutet på framtiden hela tiden. Får se om jag kommer mig för i helgen nånting...

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad mkt ni har att stå i nu iom diabetesen osv. Mkt nytt att lära! Om ett tag kommer det säkert gå på ren och skär rutin att sticka osv. Ni är duktiga hela familjen!



Jag har inte läst i din blogg på ett tag utan mest följt dig på fejjan. Ska kika lite nu vad du har skrivit på sistone.



Kram Nina

2011-03-04 @ 15:41:35
URL: http://mammanina.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker ni gör det så bra! Jag är imponerad. Bra jobbat!

2011-03-06 @ 21:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0