Största paradvåningen

Idag har det varit en myyyycket bättre dag än igår, hittills i alla fall...men jag börjar ana ugglor i mossen... Arvid ligger i vaggan och skriker i högan sky, han vill inte sova! (fast han borde)

Hoppas det går fortare än 3 timmar att lägga honom ikväll...........

Idag gick vi på promenad till stan med Elin och Mio, trevligt. Eller "till stan"... det blev till Barnens Hus och sen tog vi bussen därifrån. :oD Jag åkte i rulltrappan inte mindre än 6 gånger! Elin konstaterade att det är en vana nu. Kanske inte är så skraj för det längre nu. Kanske. :o)

Jag köpte iaf tre julklappar; en till Arvid, en till Arvids tremänning och en till julklappsbyte med kompisarna på jobbet. Hittade en bilmatta på Barnens Hus som kunde vara bra till Arvid, ska få med Andreas dit nån dag och se om vi är överens.

Nu blev han tyst. Hoppas han somnade.

Idag sa Jay Leno: "Att skruva ihop Ikea-möbler är som att gå i kyrkan: "Herregud, å gode Gud....". "
Sant. Men billigt och bra.

Jag skulle vilja ha en massa pengar förresten. (imorgon är det Lottodragning igen) Tänk om vi kunde få ta över grannfruns lägenhet också, då skulle vi få 2 rum till, 1 toalett till, 1 kök till (vad vi nu skulle med det till???) och ett uterum till. Och så en fransk balkong till också! Det vore toppen:

5 rum och 2 kök, 157 kvm!

Hm...kollade på Östersundsbostäder nu (för att kolla hur stor paradvåning vi skulle få) och insåg då att killen mittemot har en fyra! Shit! Jag som trodde det var en etta eller tvåa! En fyra skulle sitta väldigt fint, men det är himla grett att ha lägenhet längst ut som vi har nu, för då får man fönster åt ett håll till. Det känns mycket värt.

Han somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0