Smärta

Mitt besök hos tandläkaren resulterade i:
1 hål
2 visdomständer som ska dras

Jag var nära på gråtfärdig när han sa det, men sen låg jag där och funderade lite och tänkte att "vafan, jag har ju fött barn och haft värkar i flera dygn, ondare kan det knappast göra, och det överlevde jag ju!". Så därför oroar jag mig inte längre för detta. Fast jag kommer säkert att vara dönervös de tre gånger jag ska dit och göra dessa ingrepp...men det är inte förrän år 2007 så... :oD

Dessutom är tandläkaren mycket bra, när han sa att det var ett hål som behövde lagas och två tänder som behövde dras så var det inte mer med det. Inte sådär "Stackars dig som måste göra det", utan det var bara lugnt och världens enklaste grej. Skönt!

Pappa var barnvakt under mitt tandläkarbesök, han verkade gilla det skarpt och Arvid hade varit jättesnäll och pratat med folket på jobbet och inte gnällt någonting! :o)

Sen åkte vi hem och åt lunch innan det bar iväg till Gläntan för föräldragrupp. Alltid lika trevligt! Det verkar bli en bra "kurs" det där, väldigt vettiga grejer att tänka på när man ska uppfostra barn osv. Gick sen till affärn en snabbis innan vi blev upplockade hemma för att åka till prästen och prata om dopet. Sen åt vi på Sibylla i Brunflo (Erika, du fick mms:et va?) och nu har vi kommit hem. Andreas åkte på spelning och jag har gosat med Arvid. Nu ligger han i gymet och jag ska strax göra i ordning gröt åt honom.

Väckte förresten Andreas inatt vid 04-tiden och grattade honom på namnsdagen. :oP

Imorgon är det julkalendern på tv - tänk vad Arvid har längtat efter det! Han ska få öppna sin första lucka! ;o)

Kommentarer
Postat av: Anonym

klart jag fick mmset! höll på att skratta ihjäl mig...Linus tyckte som vanligt att jag är knäpp i skallen...och det är ju sant!

2006-11-30 @ 19:54:31
Postat av: Carro

Vad är det för spelningar han åker på?

2006-12-01 @ 00:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0