Road trip: IKEA

Tisdag 17 april 2007

image91
Klart för avfärd hos mor och far. Arvid och jag satt i baksätet (fast just här tar ju jag kortet), mamma körde och vi är på väg att hämta upp min moster...


image92
Arvid roar sig


image93
Upphämtning av min moster som står och väntar vid vägen.


image94
Min farmor bodde i det där gröna huset i Stöde innan hon dog (fast hon var på hem där emellan också) så där har jag lekt mycket när jag var en liten Stina.


image95
Finally...


image96
Arvid som måttligt road men väldigt söt inne på IKEA. När vi var på barnavdelningen hittade jag och moster sköldpaddsspeldosor så vi stod där och drog upp alla vi hittade så det var ett evigt liv av "Blinka lilla stjärna", Arvid såg förvånad ut... Roligt så det förslår! Vi skrattade så vi dog.


image97
Lunch (vi vuxna åt grillspett med couscous och tzatziki - mums), Arvid åt barnmatsburk och gjorde pussmun.


image98
Arvid somnade på tygavdelningen (och nästan jag också). Det har satt djupa spår i själen från när man var liten och mamma stannade hundra år på tygavdelningen.


image99
Next stop: Birsta City!


image100
Jag var bara tvungen att ta kort på de här skorna för de påminner mig så mycket om såna skor som man hade på 1700-talet! På många bilder jag sett av Gustaf III (min favvokung av favvokungar) så har han liknande såna här. Roligt roligt!


image101
Fika gjorde vi också, jag är skyldig till Trocaderon på brickan. ;o)


image103
Sen åkte vi hemöver och Arvid somnade igen. Tyvärr sov han bara mellan Sundsvall och Stöde, men ändock...


image104
Var in på kyrkogården i Stöde och kikade till farmor och farfars grav.


image105
En bild på det cirkussällskap som vi körde om ungefär 134 gånger efter att vi stannat flera gånger efter vägen.


image106
På ett av stoppen (ett amningsstopp) fick Arvid prova på hur det är att köra Volvo. Han verkade gilla det skarpt.

Sen blev det inga fler bilder. Vi åkte förbi Gällö och hämtade Andreas som hade jobbat över, så han och min moster bytte plats för moster blev upphämtad i Gällö av karl och hund. End of the day och hyfsat trött i hela kroppen. Somnade tyvärr mitt i Desperate...

Kommentarer
Postat av: elin

Urkul med bilder!

2007-04-20 @ 07:46:40
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: Jonna

Hehe! Snygg tröja på pojken! ;-) Kram

2007-04-20 @ 14:34:02
URL: http://roosens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0