Rimstuga i Radio Jämtland

Nu är det lite av en helig stund. Radio Jämtlands rimstuga. Nostalgiskt! Julstämning! Det tragiska i det hela är att jag inte kommer att orka lyssna på hela programmet. Och inte har jag några kassettband att spela in på heller... Det är bara till att hoppas att det finns på nätet imorgon. För bättre julstämning kan jag inte få. Det bästa jag just nu kan göra är att lyssna på det tills jag somnar.

Igår var Arvid och jag och hälsade på Elin, Mattias och Mio. Det var riktigt trevligt (som vanligt). Arvid och Mio leker ihop mer och mer för varje gång, i övrigt verkar man mest leka med leksaker i den åldern, inte med kompisar. :o)

Idag bakade vi pepparkakor med familjen Bad - en himla tur att vi kom på den traditionen! Det var dock lite av en besvikelse efter första plåten...jag hade lessnat. Men det gick ganska fort ändå och efteråt insåg jag att det gick himla smidigt ändå. I vanliga fall brukar degen aaaaaldrig ta slut...det är därför jag brukar lessna så fort.

Idag hittade Arvid några av de julklappar han ska få...
Bland annat en traktor. Nu är det dock undanstoppat igen. Ikväll när vi var hos mamma o pappa så pratade vi om att det inte är många 1 år och 5 månaders barn som vet vad de ska få i julklapp. Varpå Arvid sa "Traktor. Traktor. Traktor". :o)

Imorgon står inhandling av julklappar på schemat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0