Allergi i alla fall

Glömde igår att skriva att Arvid visst spydde av havregröten i söndags. Trist! Och igår fick han mer mjölkkex än vad han brukar, och då spydde han också. Så idag ringde jag barmottagningen. Läkaren ringde upp och efter att han pratat med överläkaren så kom de fram till att Arvid ska hålla sig från mjölkprodukter i ett halvår när han ska kallas igen för att prova igen.

Läkaren skulle även skicka remiss till dietisten så vi skulle få träffa henne och få hjälp med kostråd och så vidare. Himla bra. Glömde däremot att fråga om recept på Nutramigen så jag ska ringa imorgon och höra om man får det av dietisten, eller av läkaren eller inte alls.

Idag drog jag visdomstand nr 2. Så nu har jag bara 30 tänder.

Ops, Lottodragning! Återkommer strax.......

Tyvärr, ingen vinst.

Tanden ja. Det gick på nåt sätt lättare med den här tanden trots att de sa att den förra var lite lättare. Men då vet inte jag om det upplevdes som lättar från min sida eftersom jag gjort det en gång förut eller hur det var. Jag blev i alla fall inte bedövad i varken kinden, läppen eller tungan den här gången och bara det gör att det känns bättre. Just nu har jag börjat få lite värk i "tandhålet" men jag har tagit Alvedon så det borde gå över snart.

Tänk att det redan är onsdag igen! Om 3 dagar är det ätardag! Leve ätardagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0