e.r.

Dramatik inatt. Vi hade gått och lagt oss. Klockan 23:20 vaknade vi av att Arvid hostar och det låter som om han har svårt att andas. Hjälp! Andreas tar upp honom. Arvid skriker och låter jätterädd, fortfarande svårt att andas och det väser i luftrören. Jag ringer sjukvårdsrådgivningen. Hon frågar en massa och lyssnar på Arvid genom telefonen. Han har lugnat sig men det väser fortfarande och han hostar. Sköterskan i telefonen tycker iaf att vi ska åka in till akuten och kolla. Så vi packar oss iväg. Arvid skriker när vi klär på honom och det låter verkligen jätteotäckt!

Han lugnar sig dock när vi sätter honom i babyskyddet. Sen bär vi ut honom och in i bilen, så far vi iväg. När vi kommer till akuten är han fortfarande lugn, men det väser när han andas. Vi får komma in på ett rum och tas om hand av två sköterskor som frågar om saker och ting. Arvid är lugn fortfarande, men väser. Efter 40 minuter kommer barnläkaren in (som vi för övrigt tror var med när Arvid förlöstes med kejsarsnitt) och han lyssnar på Arvid, kollar i halsen, frågar en massa, osv. Han tror att det är krupp. Vi har plötsligt fått ett kruppbarn. Det är inte så mycket att göra åt, det är egentligen inget farligt, men inget kul såklart. Det är bara att försöka lugna, kanske gå ut i friska luften, och t.ex höja sängen i huvudänden.

Så vi fick åka hem och Arvid somnade efter en halvtimme ungefär, med upphöjd säng i huvudänden. Sen sov han till 07 imorse!!!!!!!! Gissa om jag hade ont?!?! Men skönt att han sov så länge. Han hostar en del men det väser inte längre. Skönt!

Det var med andra ord lite dramatiskt inatt. Men i övrigt mår vi bra. :o)

Ätardagen var mycket bra, jag höll ut ända till kl 18! Ätardagslyxet igår blev godis, chips, 1 chokladboll och 1 Twix. Mmmmmmm..... Det kan man leva på länge!

Ingen uppdatering av nattamning och vikt idag eftersom jag i princip redan berättat allt. Ingen vikt idag med anledning av ätardagen, jag törs inte. Det är väldigt spännande det här... Näääär ska jag nå målvikten?

Det blev Barnens Hus-besök igår. Arvid fick badbyxor, hoppas de passar bra på onsdag när vi ska till badhuset.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Usch vad hemskt med Arvid! Tur att det gick bra!

Blev faktiskt lika tidigt imorse, men sov jag lite efter skidåkningen...

2007-02-25 @ 16:40:36
URL: http://canbar.blogg.se
Postat av: elin

usch ja, det lät inge vidare. fast krupp växer väl bort iaf, det är värre med astma.

mio är "bara" förkyld, sov hela natten i natt men ändå är han grinig och snorig och vet inte var han ska göra av sig själv idag, stackarn. tror att vi ska ta en promenad iaf. jag hoppas han är bättre så det blir bad på onsdag!

2007-02-26 @ 08:30:51
URL: http://beautifulelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0