Ätardag nr 2

Så har ätardag nr 2 det här året passerat. Fast ska sanningen fram så syndade jag med lite glass och chokladsås igår eftersom det var Arvids halvårsdag. Det fick jag. Tyckte jag just då i alla fall. Hur som helst så mår jag illa nu. Kroppen får väl en chock av allt socker. Min ätardag har kryddats med hembakade pepparkakor och lösviktsgodis precis som förra lördagen. Nästa ätardag blir nog på fredag för då ska vi spela curling med svärmors jobb och det skulle vara tacobuffé till. Mums.

Igår fick Arvid smaka morötter uppblandat i gröten. Det tyckte han inte om till en början, men sen gick det ganska bra. Idag fick han äta barnmatsburk med potatis och blomkål. Det var sådär det också, men det gick väl ner i alla fall. Han ska få prova det imorgon igen.

Vår granne mittemot tänker flytta. Hans lägenhet (en 4:a!) är ute på Östersundsbostäder nu. Vi funderade ett tag på att vi ville ha den. Nu har vi ångrat oss. Vi har det nog bra där vi har det, dessutom har vi fönster på gaveln och det tyckte vi var värt mycket. Vi får stuva om lite här istället för att Arvid ska få ett eget rum, för det känns som om det är dags att han får sova i ett eget rum nu. Vi ska fundera lite. Nästa bostad hoppas vi är en villa, men man vet ju aldrig när.

Kommentarer
Postat av: Céline

Nu har även jag hittat hit...spännande att se hur ni har det! Tjupp tjupp från mig i mörka småland. PS: imorgon börjar jag polisskolan igen :)

2007-01-15 @ 08:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0