Dagen D som i...

Dagen D som i "Det gick bra". För det gjorde det. Hittills i alla fall.

Till att börja med så gick bvc-besöket också bra. Läkaren gjorde utvecklingsbedömning och allt såg bra ut. Och Arvid hade gått upp i vikt som han skulle! Jag jublade! Det var en väldigt skillnad mot förra gången! Men nu går det alltså rakt uppåt. Vi ska även få kallelse till barnkliniken ang den troliga allergin, så då blir det pricktest på lillplutten. Precis som mig när jag var liten.

Ingen större stress blev det när jag skulle få i mig lunch heller, det gick jättefort på bvc. Så efter lunchen åkte jag med mamma in till stan, hon gick med Arvid medan jag var hos tandläkaren. Och det var väldigt snabbt överstökat, trodde inte det skulle gå så fort. På en kvart var tanden urdragen! Och det inkluderar även bedövningen och skötselråd. Jag fick en tuss i käften att bita på i en timme. Inte öppna munnen på en timme. Det gjorde att det var lite svårt att ringa mamma och säga att jag var klar. Jag sms:ade istället. Turligt nog så hade hon hört när hon fick det.

Nu har Arvid och jag fått skjuts hem av pappa så nu sitter jag och väntar på att nåt kul ska hända. Jag får väl egentligen ta bort tussarna nu men jag vill ha kvar dem en stund till... just in case. Sen får jag inte äta på två timmar. Jag tänkte ta värktablett när jag kom hem. Smart? Nej. Jag får inte dricka på två timmar heller. Det gör det väldigt svårt att få ner en värktablett. Nog om detta.

Tandläkaren frågade om jag var rädd för blod. Vad svarar man på det? Det beror väl på... Jag svarade "nej". Det gjorde att jag fick se i munnen där tanden hade varit, det stora blodiga hålet som blev kvar. Coolt. Sen undrade sköterskan om jag ville ha tanden. Det ville jag. Den var också cool. Jävlar vilken lång tand, svårt att tro att de är sådär långa!

Återigen kan jag konstatera att jag oroat mig i onödan. Men än så länge är det ju inte över, men själva ingreppet är klart. Nu väntar värken när bedövningen släpper, osv... Får se hur det går...

Kommentarer
Postat av: elin

skönt att allt gick bra! men varför hade ni läkarkoll nu? var det extra pga allergin eller?

2007-01-10 @ 18:21:30
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: Jenny

Åhh huuu att läsa om ditt tandläkarbesök! Men vet du...? Pappa hade en himla tandvärk när vi var i stugan förra påske, och efter en vecka av kronisk värk så sa han att det kändes som om huvudet skulle sprängas av trycket från tanden. Pappa tog ett glas whiskey, en polygrip (!!!! Ett verktyg alltså..!!!) och gick in på toaletten. Vi stirrade på dörren, hörde flämtningar och trodde att han drev med oss, tills dörren öppnas och pappa står där med tanden i polygripen och blodet forsande. SALIGT LEENDE... Han sa att det var det skönaste han gjort sedan jag blev till... Men attans vad han fick skäll av tandläkaren, tydligen så ska man inte dra sina egna fullt friska och hårt fastsittande tänder... *hmmm* Så jag vet vad du menar att dom är mycket längre än vad man tror att dom är, pappas hade dessutom tre rötter. Nu har han den i en kedja runt halsen och skrämmer små barn med den.. Hehe. Bra att det gick bra för dig iaf! KRAM

2007-01-10 @ 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0