Road trip: Uppsala


Uppsalaresa 11-13 maj 2007




 Förutom att hämta Andreas på jobbet så blev första anhalt kyrkogården i Stöde för att kolla till farmor och farfars grav.

 Farmors hus...


image137
Arvid på Max
i Sundsvall...
...där vi även såg lite av en kändisvarning:
 I övrigt var det klent på kändisfronten, förutom HP Burman på lördagen.

 När vi kom fram till Uppsala tog vi en repa innan vi åkte till hotellet. Förbi ILU (där vi båda gått) och sjävklart Studentvägen, där det faktiskt var folktomt på Playan!

 En sevärdhet: Domkyrkan strax efter lördagsfikat på Norrlands.

 Bild från showen.

   När Arvid och jag lämnat Andreas (han skulle på fest med bandet) så tog vi vägen genom den älskade mysiga kyrkogården på väg mot Maggan & co.

 Arvid verkade trivas bra på hotellet. Här i sängen och vid frukosten.

 På söndagen hälsade vi på Erika & Linus och lilla skrutten Pippi - så söt! Efter det hann vi ut till Stavby o träffade en hög jamtar och Sara. Sen bar det av hemöver. Jag körde hela vägen, ljuva V70...

I Tönnebro hittade jag denna underbaring: image147
Fast till min stora besvikelse var de inte så goda...


Hade även en livskvalitélördagsKVÄLL:
Arvid och jag tog taxi hem från Maggan.
Kvällen innan hade Arvid dock inte somnat förrän vi stängde av tv:n så jag antog att samma sak skulle hända även denna gång. Men det underbara snälla barnet somnade medan jag duschade! Så jag kunde kolla på Eurovision bäst jag ville! Så med nyduschad kropp, rena nya sängkläder, snarra, Cola light och Eurovision så var det rena ljuvligheten! Somnade dock ifrån tv:n när jag blev sådär härligt trött...vaknade av nyheterna som berättade att det inte gått så bra för Sverige. Men vad gör väl det när man har livskvalitélördagskväll?! ;o)


Övrigt värt att notera:
   - Marsh gjorde oss sällskap på söndagens frukost.
   - Jag köpte mina efterlängtade jordgubbar - supergoda!
   - Shoppade en kjol och ett par shorts, men önskar att jag hade lots of mer tid (och pengar!) att shoppa mer.
   - På lördagen fyllde Arvid 10 månader!
   - Vi behövde inte sitta bak i bilen med Arvid nånting.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trocca-godis? Det var det värsta! Shit alltså. Tur att dom inte var så goda för då hade jag blivit ap-avis. Men vad hjälpte det? Du åt ju jordgubbar och då blev jag ap-avis iallafall :-(

2007-05-18 @ 09:02:49
Postat av: Jonna

åh, vilken härlig resa de låter som ni hade!! kul! här är blåsigt idag.. usch, men de e ju lättare att motivera sej att va inne å plugga en sån dag.. snart sommarlov, äntligen!!!! kram

2007-05-20 @ 14:03:27
URL: http://roosens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0