Stadsbesöket

Det där blev ett intressant stadsbesök.
 - hittade ingen klänning jag ville ha
 - skaffade ny mobil

Det där med mobilen är lite skumt. Jag hade ett Teliaabbonemang förut. Så ringde en snubbe "på uppdrag från Telia" för några månader sen och erbjöd Telia Vänner. Jag frågade om han hade nån mobil för 1 kr som jag kunde få på köpet, men icke. Och så sa han att hittade jag en mobil för 1 kr med bindningstid så var det bara att förlänga det här abbonemanget. Bra tänkte jag.

Så idag på Teliabutiken så sa expediten att min telefon var bunden i till mars nästa år. What?! Så jag förklarade att jag blivit uppringd, osv. Expediten bredvid sa att han hört flera andra som också råkat ut för samma sak och att det var jäkligt trist. Det tyckte jag också. Jäkligt trist. Telemarketingföretaget trixar så det blir till deras fördel, ljuger rent ut! Hur som helst så fixade det sig tilslut med hjälp av mammas abbonemang på nåt vis och vi fick lägga till 800 kr jämfört med vad det blivit om jag nu inte var bunden. Snurrigt...

Så ett uppdrag är nu att ringa telemarketingföretaget och tala om missnöjet. Knepigt.

Ingen klänning! Många fanns det, men i fel tyg. Jag ville ha lite mer somrigt och "fint" men ändå inte tantigt. Himla svårt det där! Men jag har en nödlösning, som faktiskt är en liten favorit så det är väl ingen nödlösning egentligen. Vi får se vad det blir...

Mobilen ligger på laddning, men ska strax undersökas.

Meddelanden till Rebban:
 - Ja - kontra!
 - Jag köpte jordgubbar idag på Hemköp, grisigt goda så tipset är att du går dit ögonaböj!
 - 3 dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Rebban

haha! man ska inte läsa meddelandet överst först! Det blir sååå knasigt då =)
Vad blev det för mobil då?
Och eftersom jag faktiskt läst meddelandet ovanför: Försöker du lura i mig dåliga jordgubbar människa?

2007-05-24 @ 22:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0