Måndag igen

Jag tror i vissa ögonblick att internetuppkopplingen blivit lite bättre. Det har den nog också, men det bryts fortfarande lite då och då. Störigt. Men jag lyckades ju lägga upp tre bilder nyss iaf, det känns mycket bra! Det var nog förresten fel att påstå att Arvid och Mio sällan fastnar på samma kort, för det gör de ju... fast det är inte alltid som de är så nära varandra vid fototillfället.

I lördags var det Stina-&-Andreas-kvalitetstid. Vi började med att äta såååå gott på Dalwhinnies. Vi delade först på ett vitlöksbröd som vanligt. To kill for... Sen åt jag mitt vanliga: oxfilétoast. Så himla gott! Andreas kommer jag inte riktigt ihåg vad han åt, möjligen lammytterfilé eller nåt. Vi satt bara och njööööt av den goda maten. Galet nog fick vi menyn igen för att kolla på desserter. I vanliga fall hade jag tagit vaniljglass med varm hjortronsylt om jag ens tagit nåt över huvud taget. Men den här gången överraskade jag t.o.m. mig själv genom att ta vaniljpannacotta med lime- och jordgubbskompott (eller vad det var). Åååååå så gott!!! Sen rullade vi ner mot Videoteket och hyrde tre filmer.

Helgen innehöll mys, god mat, barnvakt (mamma o pappa), städning, dvd-tittande, vila, sömn och igår hälsade vi på Maggan och Åke med alla barnen. Arvid och Martin lekte och hade roligt och skrattade som aldrig förr. :o)

Filmerna blev Jakten på lycka, Music and lyrics och Die Hard 4.0 - alla var mycket bra.



Mycket märkligt när jag skrev att uppkopplingen blivit bättre... Efter det jag skrev sist så har jag bytt på Arvid, tagit på honom pyjamas, gett honom välling och lagt honom. Nu när jag satte mig här igen så blev jag smått galen för modemet krånglade igen. Suck. Jaja...

Nu hoppas jag att Arvid ska somna snart.
De två senaste kvällarna har han inte somnat förrän 21.30... Men idag hoppas jag på att vi är tillbaka lite mer i gamla vanor igen. (hoppas hoppas) Idag har Andreas och Arvid varit på öppna förskolan och Arvid blev helt galen i en 6-årig tjej. Han blev som förbytt när han såg henne, och hon hade visst också blivit det. Gulligt!

Borde väl börja packa lite inför begravningsresan så jag inte har allt kvar imorgon. Fast egentligen borde jag sova också. Hm...svårt val...

Kommentarer
Postat av: elin

Vad kul att ni unnar er att bara få rå om varann! Och att Die hard 4.0 är bar kan jag hålla med om. Bra och läskig, tänk om det skulle hända oss, här...

2007-11-20 @ 11:28:10
URL: http://beautifulelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0