2002

Hade fått påminnelse från Lunar att jag inte varit inne på ett tag... Så jag gick in nu och hittade min gamla blogg. Så här såg det ut för mig för fem (5!!!) år sen - 2002:



Jag är helt såld på Jämtland. Jag hade det så himla bra när jag var hem i helgen, läääängtar tills om drygt två år när jag kan flytta hem igen (om det inte händer förr)! Just nu har jag insett att jag har bott här i Uppsala i tre år, och det är bara halva (och inte ens det) tiden kvar, det låter ju lovande faktiskt - man börjar se ljuset i tunneln! :o)

Andreas & jag hämtade upp Maggan på hennes praktik i Björklinge på fredagen, vi tankade på Mias mack och sen for vi iväg hemöver. Vi åt på Sibylla i Ljusdal, lämnade Maggan i Rätan och sen var det dags för mig att hoppa av. Andreas åkte vidare hem till sig. Åt nachos till middag (mums!) och Håkan kom å hälsade på en sväng. På kvällen var det dans, jättekul var det! Date & Alive på Furan, superskoj! Jag körde och Erika, Malena och Lollo åkte med mig. Skoj med sällskap och roligt snack! :o)

På lördagen var jag smått trött i benen, höll på hemma och pysslade - kollade bl.a husgeråd som jag kunde ta med mig hit till Uppsala igen (vi ska ju flytta till helgen till ett kök utan husgeråd), och sen var vi iväg på hockey! Allt var som vanligt, hulliganläktaren var gott representerad och mamma skrek som vanligt. Jag hade två puckar i puckkastartävlingen, den första gick inte alls så bra men den andra gick hyfsat bättre. Dock vann jag inte... Brunflo vann i alla fall med 4-0 så det var mycket skoj att åka hem för att se en vinstmatch! Hehe!

Efter matchen åkte jag till Rödön på middag, för mamma å pappa skulle ändå inte vara hemma (de skulle på surströmming... mitt i vintern...). Åkte sedan hem runt midnatt och kollade på mammas stolthet; en film med det bästa ur Parlamentet. Mycket rolig var den!! :oD

På söndagen sov jag till halv ett!!!!! Fast nu ställde man ju tillbaka klockan där på natten, så jag var ju uppe halv tolv då (det låter mycket bättre!)! ;o) Var iväg och handlade och så kom mommo och Håkan på middag. Kollade på tv på kvällen och gick sen och lade mig.

På måndag morgon skulle jag in till stan, fick skjuts av Arne från järnvägen ungefär. Han kom med bilen när jag var ute och gick mot bussen, och undrade om jag ville åka med till Brunflo. Det ville jag, så jag hoppade på bussen i Brunflo och kom in till stan för att kolla om jag kunde hitta en jackväst... Det gjorde jag - köpte en nere på Sportringen (de har utförsäljning nere på Kärnan, gamla Adelsten). Handlade av en ÖIK:are, jag viftade lite med BIK-halsduken...hihi!!

Gick sedan in över stan och kikade på några affärer. Såg att Jenny jobbade i kiosken, så jag fick komma in till henne och så fick jag mig en pratstund med henne. :o)

Andreas dök upp vid 12:50, sen var vi in till mommo med lite ärenden, for sedan hem å packade in i bilen, sen hämtade vi Maggan i Rätan, for iväg, åt på Max i Bollnäs, och var hemma nån gång på kvällen igen i Uppsala. En mycket lyckad helg var det, och det är så underbart hemma i Jämtland! Ghaaaa!

Fick sluta tidigare idag för datorsystemet skulle uppdateras - hurra vad glad jag blev! Log i ett par timmar efter det, men nu börjar jag bli trött igen för jag inser att det är en dag imorgon också. Skulle vara bra om jag kom iväg till jobbet en timme tidigare imorgon för jag har ännu 9½ timme kvar att jobba in. Men det lär bli svårt eftersom jag är så trött på mornarna...

På fredag får vi hämta ut nycklarna till dubbletten!!!!!! Andreas hade varit till stiftelsen idag, och det verkar inte som vi kommer att få nån frys än... Blä vad tråkigt!!!!!! Men det blir nog bra ändå får vi hoppas, vi ska ju i alla fall få dubblett!!! Slutar kl 12 på fredag eftersom det är helgtider, men ska försöka jobba in några timmar innan vi far till Stockholm och Les Miserables. Kommer dock att vara borta nån timme på förmiddagen också när vi ska hämta ut nycklarna, det är lite synd. Men jag KAN ju inte hålla mig från att gå in å kolla i dubbletten när jag väl har nycklar!!!!! Åååå så spännande!!!! *biter mig i knogarna*

Nä nu ska jag sluta, det här måste vara jobbigt att läsa... så långt...
Ha en bra dag!
Imorgon är det Sovmorgon på P3, det är i alla fall bra med torsdagar! Och på fredag är det "Så funkar det" när jag tänkte jobba över, det blir bra det! :o)
/Stina


Ja där ser man!

Kommentarer
Postat av: elin

det är så ljuvligt med nostalgi!

2007-10-29 @ 13:45:18
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: Carro

Det var lite skillnad du=) tänk vad olika ens liv är nu jämfört med innan vi fick barn=) oftast till det bättre ; )

2007-11-01 @ 21:05:00
URL: http://mrshanning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0