Last night of the proms

Konserten igår var makalöst bra! Inte direkt vad jag väntat mig för jag visste inte riktigt vad jag gett mig in på. Nån gång per år visas det på tv från Royal Albert Hall när de har en sån här konsert. Publiken är med och sjunger och det är mer kaos än ordning. Det var en sån konsert! Helt galet kul! Det var lugnare i första akten, men sen brakade det loss... :oD
image253
Först å främst, innan paus så var det fem stycken ur Kristina från Duvemåla. En sångare och en sångerska med enormt bra röster sjöng så jag blev alldeles gråtfylld. Shit vad bra det var. Mäktigt!

Sen i andra akten så fick vi i publiken nynna, sjunga, vissla, blåsa i flärpor, blåsa iväg ballonger och vifta med flaggor. Helt i min smak! :o)

(bilden är från Royal Albert Hall...inte från Storsjöteatern igår...) :oD



Före konserten var vi förresten hos Andreas farmor som fyllde år. Himla trevligt kalas, mycket gott fika och mycket släkt. Sen var Johannes och Ida barnvakter, så de åkte till Brunflo medan vi var på konserten. Andreas o jag gick på Dalwhinnies och åt supergod mat! Jag tog vitlöksbröd till förrätt och oxfilétoast till varmrätt som vanligt. Så otroligt gott!!!!!!!! När vi kom hem sen så lade vi Arvid. Johannes o Ida stannade kvar och såg en film som vi hade hyrt. Rättså bra men seg film, the Painted Veil.



Idag har vi varit på loppis på Folkan - utan bord! ;o) Jag köpte två grejer till Arvid, en tavla med Pettson o Findus och en cd med Rasmus på luffen.
image252

Jag är hos mina föräldrar nu. Vårt internet ska vara fixat nu, men det funkar ändå inget bättre så då är det nog modemet som det är fel på. Hoppas de kan fixa det bara, trist att betala fullpris för nåt som inte fungerar som det ska. Det går alltså fortfarande inte så bra att lägga in bilder hemma, men här går det bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0