Rubrik

Snälla nån, det är redan fredag imorgon! Tiden går så äckligt fort! Förut är folk sa att "när man får barn så går tiden så fort" så trodde jag inte riktigt på det. Men nu vet jag. Tiden bara rinner iväg och man hinner knappt reflektera nåt!

De senaste dagarna när jag hämtat Arvid så har de varit ute. Det är mycket lyxigt känns det som, behöver ju inte krångla något med att få på honom overallen i protest då... Han är visserligen blöt av all blötsnö och vattenpölar, men det är en fis i rymden. :o)

Några av Arvids favoritord just nu
kom
bil
plapla (=flygplan)
koka (=laga mat)
bompa (=bolibompa)
ompa la la la (=tänk om jag hade en liten liten apa...sången...)
napp napp (=en kulen natt)
wow!
blöt
yeah yeah! (=när han tar på solglasögonen)
Det är så roligt att det poppar upp nya ord hela tiden och man förstår honom så himla mycket mer nu än för bara några månader sen. Han förstår dessutom mycket mer än vad han kan uttrycka. Bäst att akta sig från svordomar och annat otyg... ;o)

Idag tog jag 257. Vet var 258, 259, 260, 261 och 263 finns. Förhoppningsvis finns de på rätt plats när jag ska åka och kolla... Pappa ska ha 121, Andreas ska ha 261 och mamma ska ha 266. Spännande det här...

Igår var det 2 april
och i och med det två år sen jag bröt handleden. Idag är det två år sen som jag kollade upp det onda och fick det draget och gipsat. Trodde ju inte att det var brutet först för jag trodde det skulle göra ondare då. Men så var det alltså. Jag har dock klarat mig i år. Peppar peppar! :o)

Kommentarer
Postat av: elin

Jag ska ha 152, kommer nog aldrig ifatt...

Så kul att läsa om Arvid för Mio är likadan! Nya ord hela tiden, imorse kallade han strumpbyxorna för "töja" (tröja) och jag försökte få honom att säga "strumpbyxor" istället men han bara skrattade! Vi insåg nog båda att det inte riktigt är dax för det än men att han säger "bil" när jag säger att han ska kläs för sig för att vi ska till dagis, det värmer i det stoltaste av hjärtan!

2008-04-04 @ 11:45:26
URL: http://beautifulelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0