Hemma med två barn

För det första så måste jag påpeka ett fel jag hade i förra inlägget... Johanna blev 3 veckor samma dag som Arvid blev 25 månader. Inget annat.

Andreas har börjat jobba nu men det har gått ganska bra, även fast det såklart är mycket roligare och lättare att vara två. Men vi har sysselsatt oss lite. I onsdags (första dagen) gick vi i spöregnet till förskolan. Mest för att konstatera att de skulle ha vanlig verksamhet på fredag (=idag) så vi kunde komma dit då. Allt tog sån tid (med amning, påklädning, leta reda på regnkläder, osv., osv...) så vi kom fram tills de skulle äta lunch. Så vi traskade hem igen i regnet. Vad jag fick ut av det äventyret var att jag borde skaffa ett regnställ som håller tätt. Stövlar hade jag klokt nog på mig. Och Arvid också såklart, vilket han gillade för då kunde han hoppa i vattenpölarna bäst han kunde. :o)

Igår var vi på BVC. Johanna väger nu 3960 gram. Arvid imponerade på bvc-sköterskan för att han kunde leka så bra på egen hand, och att han pratade så mycket. Sen följde mamma med oss ner på affärn, hon körde Arvid i sulkyn. Annat som hände igår var att Bengtsson, Johan och Erik kom med gröt. Johanna fick fina kläder och en dinglis. Arvid fick en namnnapp. :o)

Idag gick vi till förskolan för att bekanta oss lite med stället igen efter sommarlovet. Det verkade inte vara några större problem. Arvid hittade Isak och de lekte som aldrig förr. Han blev även väl omhändertagen direkt när vi kom dit av en tjej på samma avdelning som ville ta med honom till sandlådan. Gulligt! När vi kom gåendes så ropade samma tjej till en av fröknarna trots att vi var på så pass långt avstånd att vi knappt syntes: "Titta! Där kommer Arvid!" Kul att han är ihågkommen! :o) Så på måndag är det dags igen! Ska bli intressant att se om han vill sova i vagnen också, men det går nog bra.

Annars är det väl mest OS som gäller. Förutom allt annat som händer. Just nu sover både Arvid och Johanna så jag kan passa på att surfa lite.

Och där tog fantasin slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0