Sömn

I onsdags kväll bestämde jag mig för att prova en ny grej. Projekt: få Johanna att sova i vaggan. Det gick bra.

Vad jag gjorde var att jag lindade in henne i en filt innan hon ammade på kvällen. Hon somnade när hon åt och sen lade jag ner henne i vaggan - fortfarande inlindad i filten. Där sov hon ett par timmar innan hon vaknade och fick äta igen. Beslöt mig för att sitta upp och amma för att jag inte skulle riskera att somna. Hade jag somnat hade jag ju inte kunnat upptäcka när hon somnat så jag kunnat lägga tillbaka henne i vaggan igen. Så jag satt upp (var visserligen i dvala, men somnade iaf inte...) och när hon somnat lade jag henne i vaggan igen.

Så där höll vi på hela natten fram till 05-snåret när jag inte orkade sitta upp och amma längre, så då fick hon liggamma igen och vi sov så till morgonen. Hon ammade kl 21, 23, 01, 03 och så 05 då...

Inatt var det samma procedur igen. Funkade bra även denna gång. Ammade kl 23, 01, 04 och sen fick hon komma till sängen 05:30... Heja heja!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0