Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Catarina! :o)

1.        Hur länge har du bloggat?

Sen oktober 2006. Hoppsan, inser att det snart är två år!!


2.  
Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?

Jag läste ett fåtal bloggar och trodde aldrig att jag skulle blogga själv. Men så blev jag inspirerad av Elin när hon började blogga så jag kunde inte annat än skaffa mig en jag också.


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

Förmodligen Elins.


4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Att det är jättekul att läsa igen! Man glömmer bort så lätt vad man pysslat med, vardagliga saker t.ex. men att läsa i bloggen uppdaterar minnet igen.


5.
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?

ca 15-20 st


6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

100% dagboksbloggar!


7. Nämn en bloggare vars blogg du tycker om.

Oj, det finns så många! Men roligast är de som uppdaterar ofta, helst flera gånger per dag (vilket jag själv är dålig på tyvärr).


8. Nämn en bloggare vars blogg du inte tycker om.

Ingen aning.


9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Jag hoppas de tycker att det är kul att läsa om vad vi pysslar med om dagarna.


10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Ingen aning, men det hoppas jag!


11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag har en gräns och skriver inte om allt, tycker det känns helt ok.


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Oj vad svårt, kommer inte på nåt nu. 


13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Jag bloggar mest för att ha kvar som dagboksinlägg.


14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Ja det tror jag, till en viss del i alla fall.


15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?

Hm...ja på sätt och vis har jag gjort det - och ja de var som jag trodde.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja det kan det säkert.


17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer
eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nej.


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Nej.


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Bloggandets nackdelar måste väl vara när det tar upp "för mycket" tid av ens liv.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Ja det tror jag att jag gör. Och nej jag tror inte att bloggandet har förändrats.


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Både ock!

22.  Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten:
Vem som helst som känner att de vill svara!


Kommentarer
Postat av: Hanna Eriksson

Jag tycker i alla fall att det är mycket roligt att läsa din blogg och jag tycker att du är dig själv i den... ;-)

2008-08-22 @ 12:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0