Buff

Glömde igår att skriva nåt oerhört viktigt: I tisdags kände jag första "buffen" - fosterrörelsen! Nu väntar jag på fler, men har inte känt nån än. Men så länge jag känt den första så kan det bara bli fler och starkare. :o)

Igår när jag lagt Arvid så fick jag gå upp en gång för att ge honom nappen (som han slängt ut ur sängen), och sen somnade han. Ikväll verkar han ha somnat på en gång. Härligt! Han har dock en misstänkt svag förkylning så vem vet hur natten blir.

Idag på fredagsfikat pratades det om förlossningar, smärta och långa förlossningar bland annat. En jobbarkompis kom på att det var synd om mig som fick lyssna, men det kändes inte alls jobbigt. Jag vet ju vad som väntar, jag har ju varit där förut. Och som det sägs så går det fortare andra gången - det inger en viss förhoppning... Fast å andra sidan tog det 55 timmar sist, från första värken som jag var tvungen att andas igenom... så tar det bara 54 timmar så har det ju ändå gått fortare. Jag vet inte om det känns så upplyftande...haha! Fast jag ser konstigt nog fram emot förlossningen.

Jag kom på idag att jag inte mått illa på 1½ dag! Istället har jag fått halsbränna... Jag minns inte att jag fick halsbränna i ett sånt här tidigt skede när jag gick med Arvid, men tydligen så är det så nu.

Kommentarer
Postat av: elin

Åh va dmysigt med en liten spark (buff)! Jag är sjukt bebissugen (igen) jag också! Vi får väl se hur lätt mannen är att övertyga...

2008-02-01 @ 19:49:58
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: Faster Karin

Jag och mamma har läst din blogg.Kul att kunna följa med på fortsättningen av graviditeten. Arvid har blivit så stor. Till sommaren kommer vi och hälsar på. Grattis till nya bostaden.

2008-02-02 @ 19:45:31
Postat av: Sofia

Denna gången visste du säkert direkt vad den där "buffen" var för något =) Själv så fattade jag inte förrän några veckor senare att de "bubblor" jag haft i magen var fosterrörelser. Min hosta är bättre och bebben har äntligen fått lite ro därinne och är betydligt lugnare nu än tidigare i veckan. Han reagerar inte lika häftigt när jag snyter mig och det är ju tur.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Sofia

2008-02-02 @ 23:46:18
URL: http://svensberg.blogg.se
Postat av: Carro

Vad roligt grattis=) Jag saknar faktiskt buffarna litegrann=)

2008-02-03 @ 02:40:27
URL: http://mrshanning.blogg.se
Postat av: Lou

Bli medlem på den här sidan för att få gratis sms:
http://www.smslandet.se/?r=322436

Perfekt att ha när pengarna är slut och man är i behov av att skicka ett akut sms!

2008-02-03 @ 04:18:01
URL: http://cigaro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0