Sjukt igen

Idag blev jag hemringd igen. Arvid hade kräkts. Så pappa kom och hämtade mig på jobbet och skjutsade hem mig - TACK så mycket!!! När jag kom till förskolan stod Arvid i lekrummet med en gul filt lindad kring sig och med nappen i munnen. Han var så söt där han stod, små tårar hade runnit men han var ändå glad. Två ombyten hade han kräkts ner och han spydde även när jag skulle ta på honom overallen (han spydde dock på den gula filten, inte på overallen som tur var).

Hem tog vi oss utan spyor. Han höll på att somna sittandes framåtlutad i vagnen så jag lade honom när vi kom hem. Men så dröjde det inte så länge förrän han spydde igen. Sen spydde han flera gånger fram till 15:30 då han somnade på badrumsgolvet. :o)

Nu ska jag nog inte skriva om fler detaljer, för egentligen är det nog inte så intressant. Men hur som helst så har han lagt sig nu, heltrött var han. Hoppas han inte behöver spy nånting inatt. Han har i alla fall varit himla mysig, gosig och kramig hela dagen - och jättetrött. Tur att vi hade Resorb hemma så jag har gett honom det i omgångar, efter inrådan från Sjukvårdsrådgivningen - himla bra ställe att ringa till det där.

Så idag har jag jobbat, blivit hemringd, torkat spyor och tvättat. Lite tur i oturen så hade Hunden också blivit nerkräkt så den fick sig en välbehövlig tvätt den också.

Det var rättså typiskt, för strax innan de ringde från förskolan idag så satt jag och tänkte på att jag nu hade jobbat en vecka efter att jag var hemma med en förkyld Arvid, och "skönt, nu lär han inte bli sjuk på ett tag"... men så blev han det ändå. Stackarn!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men stackarn! Hoppas det går över fort. Är det magsjuka tro?
Ja, det känns konstigt att vara sjukskriven. Jag har inte fattat förrän nu att det är behövligt. Har fortfarande inte slappnat av riktigt. Det tar väl några dagar. Vaknade tidigt i morse, 6.00 som är normalt en arbetsdag. Har haft sammandragningar ikväll och mått lite illa. Hoppas det ger sig.
Kram

2008-02-22 @ 00:30:24
URL: http://svensberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0