Första riktiga dagen på förskolan

Igår hade det också gått bra för Arvid på förskolan. Och han var lika galet pigg som i måndags när vi skulle hem. Han somnade på stört när vi kom hem. :o)

Så idag var det den stora börja-på-förskolan-på-riktigt-dagen! Jag följde med imorse även fast Andreas kommer att lämna sedan, mest för att visa var det var, osv. Överlämningen gick mycket bra, Arvid vände sig inte ens om när vi gick... Min arbetsdag gick mycket bra också, fort gick den om inte annat. Sen åkte jag hem och hämtade Arvid. Han blev riktigt glad när han såg mig, sen lekte han vidare. :o)

Han hade sovit 1½ timme ute i vagnen så det känns jättebra att det funkar! Och ätit bra hade han också gjort. Mycket gurka hade det blivit på mellanmålet... Lik mor sin med andra ord! :oP

Snart läggdags för skrutten (inte än på en timme kanske, men nästan snart iaf...). Själv förbereder jag mig för att se "Unga mödrar". Känner mig absolut inte ung, men det är alltid kul att se på nyblivna mödrar eller gravida. Nu verkar det vara helt upp-o-ner där i Danmark när de röker som borstbindare, men annars är det en intressant serie.

Kommentarer
Postat av: elin

Vad kul att han trivs! Hur blev det med de kortare dagarna då, har du gått ner på deltid eller?

2008-01-24 @ 09:27:48
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: Carro

Roligt att det går så bra=) Ja jag vill oxå veta arbetstiderna nu?

2008-01-24 @ 10:21:39
URL: http://mrshanning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0