Nyårsrevy och restaurang

Allt hade gått bra när vi lämnade barnen i fredags. Arvid hade inte varit ledsen, och när jag kom tillbaka sa han "Mamma!" och sen lekte han vidare. :o)

I fredags fick jag ont i magen, hade sedan ont igår och även idag också. Hoppas det går över. Det känns som stressmage, men jag vet inte vad jag är stressad över. Något undermedvetet möjligen.

Igår började vi städa bort julen, allt är ännu inte borta men det mesta. Sen åkte vi med Arvid till hans farmor och farfar innan vi åkte in till stan igen för att se nyårsrevyn med Östersundrevyn. Men tyvärr blev vi besvikna. Vi hade hört så mycket bra om årets upplaga att vi hade väntat oss något utöver det vanliga. Bra var det absolut, men lite besvikna var vi ändå. Sen gick vi till Restaurang Victoria och där blev vi också besvikna. Mest för att de inte hade vitlöksbröd... :oP Fast sen hörde vi att paret bakom oss fick det i alla fall. Fast å andra sidan såg det inte så jättegott ut ändå.

Jag tog fransk löksoppa till förrätt, Andreas tog räkcoctail. Till varmrätt tog vi båda Filet Mignon. Mycket gott, men jag hade önskat mer grönsaker och att stripsen var mer klara än vad de var. Vi hade ätit klart på 45 minuter, måste vara rekord. Sen var man mättare än få... och ont i magen igen.

Idag har Arvid och jag varit hos mina föräldrar och Andreas har flugit. Skrev ut lite bilder som ska vara i Arvids egen bok på förskolan. Bland annat på gosedjurshunden. :o)

Det är extra roligt med Arvid nu för han pratar så himla mycket. Man förstår inte ens hälften, men det märks så väl att han vill berätta. Det blev väldigt mycket mer nu sen han började på förskolan så det ska bli kul att höra vad han lär sig nu veckorna framöver. Hoppas det inte är några sattyg... ;o)

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag ber alltid om extra mycket sallad för på restaurang är det alltid klent med den varan)= Hoppas magen blir bättre, du får stressa ner lite, kanske är det här med arbetstiderna som gör dig orolig?

2008-01-20 @ 20:20:56
URL: http://mrshanning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0