Hon ska heta Johanna!



Idag har vi fått åka hem. Det är lite både ock... Jag trivs oerhört bra på BB och hade gärna stannat längre, men samtidigt blir man lite rastlös. Eftersom vi inte har lika många frågor som när vi fick första barnet så blev det en hel del dötid. Men vi har som sagt trivts väldigt bra och personalen har varit toppen! Det är en sån skön stämning i den där lilla bubblan man befinner sig i, lugn och ro och maten är serverad. Jag tycker att sjukhusmaten är toppen! Varierad och god, och framför allt då serverad. :o)

Allt går fortsatt bra, hon sover fortfarande väldigt mycket. Amningen gör lite ont, men vi kommer in i det mer och mer och jag hoppas att det ska gå fort framåt.

Dagens största händelse var när Arvid skulle träffa lillasyster Johanna för första gången. Det gick helt klart över förväntan. Han kom till BB med Andreas och gick först till mig en snabbis, sen hade han fullt fokus på att leta efter "systä". När han hittat henne (hon låg i "baljan") så ville han genast upp och se henne. Sen ville han klappa på henne och vara go. :o)




Tack så jättemycket för alla grattishälsningar!!!!!!!




Status på mig är att jag har världens träningsvärk efter det monsterpass som genomfördes på förlossningen. Jag är dessutom grymt imponerad av att jag klarade av att föda barn! Jag börjar inse mer och mer vad jag faktiskt gjorde igår morse. Människokroppen är häftig!

Nu ska vi fika lite och sen gå och lägga oss. Ska tillbaka till sjukhuset för läkarundersökning imorgon.

Tror att det var ungefär hundra grejer till jag tänkte skriva, men jag kommer inte på vad nu...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad fint namn och skönt att allting har gått bra! Var ju inte så längesedan jag själv låg där med en liten nyföding, konstig tanke.

2008-07-23 @ 23:13:42
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Nina

Jättefint namn, och så söt hon är! Och så pigg du ser ut, det där gjorde du kanonbra!

Kram Nina

2008-07-24 @ 00:03:43
URL: http://mammanina.blogg.se/
Postat av: Rebban

Ååååh vilken mysig bild på Arvid och Systä.... =)

2008-07-24 @ 07:03:09
Postat av: Sara

Jag bara ler! :)

2008-07-24 @ 08:19:10
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: erika

Härligaste finaste Arvid vad söt han vad med lilla trollet!

2008-07-24 @ 09:24:39
Postat av: Carolina

Härligt att allt är bra och skönt att ni fick komma hem! Jag träffade en stolt momma igår på stan. Linn och jag har gröten klar så nu väntar vi på klartecken, men jag förstår om ni vill vänta lite. ;-) Förresten, blir det bröllop?

2008-07-24 @ 09:42:36
URL: http://canbar.blogg.se/
Postat av: Catarina

Vad söt hon är!! Måste också säga att du ser oförskämt pigg ut :) Kram Catarina

2008-07-24 @ 22:18:49
Postat av: sara

Vilka fina syskon :) Och vad fint namn hon fått :)

2008-07-25 @ 22:39:36
URL: http://sarasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0