Några dagars händelser

Amningen är klar. Plus lite mys med lilla prinsessan. Arvid har feber idag så han ligger och sover nu. Han har varit alldeles dåsig, och inte blir det väl bättre av att det är värmebölja just nu. Ett tag vägrade han både äta och dricka och nekade till och med att bada. Men tillslut kunde Andreas duscha honom och det gjorde nog gott. Sen fick han i sig lite köttbullar o makaroner och även saft. Skönt!

I fredags hade vi fått tid för att kolla Johannas höfter på ortopedavdelningen. Det gick väl ganska bra tror jag. Läkaren, som för övrigt var jättebra, kunde inte känna någon "glidning" i höften men däremot knäppte det. Det kunde bero på någon nerv som jag förstod det. Men för säkerhets skull ska vi in på ultraljud om 1½ vecka för att kolla hur det ser ut. Om det är något problem så kan hon få ha en vonRosen-skena i sex veckor till att börja med. Men det återstår att se.

Skulle ringa BVC i fredags också men glömde såklart bort det för vi var på sjukhuset när det var telefontid. Typiskt! Men jag hoppas komma ihåg det imorgon och att vi får en tid ganska snart för man blir ju lätt nyfiken på om hon går upp i vikt. Mjölk verkar jag ha gott om, men man vet ju ändå inte hur mycket hon ökar. Eller minskar.

Efter sjukhusbesöket i fredags så gick vi lite på stan. Mycket mysigt hade vi. Fikade tårta på Törners, satt ute och njöt. Handlade lite kläder till Johanna. Kan man låta bli? :oP Sen blev Arvid lite för hungrig och lite för less. Men så satte vi oss utanför Domus och åt korv och hade en mysig stund till. :o) Det gick ganska bra för Arvid att acceptera att det är Johanna som ska ha vagnen nu. Vissa gånger ville han åka, men det gick ju inte... Andreas är dock inkopplad på att fixa en ståbräda så snart kan Arvid få vila sina ben. :o)

På kvällen kom mamma/mormor och pappa/morfar hit och uppvaktade. Vi fick mycket fina kläder. Johanna hade på sig klänning för första gången, ett av de plagg vi hade handlat tidigare under dagen.

Bröllopet igår var mycket fint. Vi stannade dessutom längre än vi hade tänkt. Vi var visserligen trötta, men det gick bra ändå. Mycket fint brudpar, fin klänning, fin brudbukett och hiskeligt god mat!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ååå...vilken söting :-).



Jag hade en sådan där skena när jag var liten. Tyvärr kommer jag inte ihåg hur det var, har bara sett bilder på hur jag såg ut :-D. Men det blir säkert bra det där. Kram

2008-07-27 @ 19:39:47
Postat av: Nina

Min Alice hade lite "knas" på höfterna när hon var pluttbebis. Hon fick ha en Frejkabyxa i 6 veckor istället för skena och det funkade bra. Hoppas dock att ultraljudet inte visar något. Hoppas även att Arvid kryar på sig, feber i värmen är ingen höjdare.

Kram Nina

2008-07-28 @ 19:24:54
URL: http://mammanina.blogg.se/
Postat av: Malin Forselius

Grattis till lilla dottern =)

Vad mysigt med en ny bebis i huset och nu har Arvid plötsligt blivit 'stor'.

Är helt förundrad över hur du hinner skriva så långa inlägg varje gång du skriver, men det är roande =) själv la jag av, åtminstone för tillfället.

Vad skönt att förlossningen gick bra också!

Kram

2008-07-28 @ 19:55:29
Postat av: Carola

Grattis till lillan! Otroligt söt :) Känns som de va jättelänge sen man va där själv men de e faktiskt bara två månader sedan :)

2008-07-28 @ 21:45:53
Postat av: Kattis

En kompis till mig, Anna (Crystalheart på FL och från Brunflo för övrigt), har en dotter på 3 år som spenderade sina första 6 veckor i en vonRosen-skena. Om det skulle bli så att Johanna måste ha en sån så kan du ju kontakta Anna om du vill, hon har nog mkt tips och råd att ge. kram

2008-07-30 @ 09:18:21
URL: http://kalovi.blogg.se/husbygge

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0