Ett kejsarsnitt i flygplan

Idag när jag sov min mitt-på-dagen-tupplur så drömde jag att vi fick barn idag.
Det hela skedde i ett flygplan tror jag, och det blev kejsarsnitt. Fast jag var i ett annat rum än själva operationen. Barnet kom ut i rummet bredvid mig alltså. Skumt.

Sen när jag väl fick tillbaka medvetandet så hade jag knappt fattat att vi fått barn. Frågade Andreas hur det kom sig att det blev snitt och då svarade han att det var för att de inte hade tagit hål på hinnorna. Men det lät som en mycket dålig förklaring tyckte jag så jag blev jättearg. Helt plötsligt kom vi på att vi inte sett barnet än så vi gick in i rummet där barnet fanns och kom sen plötsligt på att vi skulle kolla vad det var för kön och det var en tjej.

Vi kom fram till att Johannes eller Åsa vunnit, och att det i så fall blev Åsa eftersom det var en tjej som fötts. Men sen kom vi på att det inte alls blev den 18:e utan faktiskt idag, den 14:e. Alltså hade Hanna vunnit fastän hon gissat på pojke. Men eftersom hon var den enda som gissat rätt datum så blev det vinst för hennes del.

Mycket ska man drömma... Nu ska jag göra i ordning välling till lillskrutten. :o)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad synd att det bara var en dröm och att jag inte vunnit på riktigt... ;-) Hoppas bebisen vill komma ut snart! Kram Hanna

2008-07-14 @ 22:42:45
Postat av: elin

Håller tummarna för att det ska gå snabbt när det väl sätter igång! Och att det inte blir som snitt på ett flygplan...



Har antagit din utmaning.

2008-07-15 @ 10:35:17
URL: http://beautifulelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0