Barnmorskebesök

Idag var jag till barnmorskan på koll. Min egen barnmorska igen eftersom strejken är över (skönt). Hjärtljuden låg på allt möjligt, men mest runt 145-150 av vad jag kunde se. Huvudet låg neråt (jippie!) och hade dessutom sjunkit väldigt djupt. Status på huvudet är nu "ruckbart".

Magmåttet var däremot lite knepigt... för magen hade bara växt 1 cm på en månad. Så jag har fått en ny bm-tid om en vecka då vi ska mäta magen igen. Är den fortfarande "liten" så får vi komma in på ultraljud. Men hon trodde dock inte att det var nån fara, för förra gången hon hade mätt så låg bebisen i säte och nu låg den med huvudet neråt och djupt dessutom. Men det känns ju ändå bra att de håller koll på en!

I övrigt var allt bra. Hon sa att hon inte trodde att jag skulle behöva gå över tiden eftersom Arvid var stor och nästa barn brukar oftast vara större. Men det är såklart svårt att säga. Hoppas jag slipper gå över tiden, men hoppas samtidigt att inte Arvids födelsedag blir lidande! Ghaaaa vad spännande det är!!

Kommentarer
Postat av: elin

Jättespännande! Gör en gissningstävling så ska jag gissa på den 10:e!

2008-06-05 @ 13:08:39
URL: http://beautifulelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0