En dag kvar

Imorgon jobbar jag sista dagen innan semestern. Och innan väntan på födseln. Jag har haft en hel del sammandragningar så det känns bra. Även fast det såklart är jobbigt och man måste sänka farten när man går så är det bra att kroppen tränar sig. Har fått ont ut mot höften några gånger också, men det tror jag är bebisen som bufflar där inne så det känns ut mot höften.

Jag har jämfört den här graviditeten med den förra och kommit fram till lite intressant...
* Jag är inte lika svullen den här gången.
Förra gången började jag använda stödstrumpor för flera veckor sen, men den här gången har jag över huvud taget inte ens börjat använda dem.
* Jag är inte lika trött den här gången. Börjar dock bli trött nu, men förra gången var jag mycket tröttare.
* Jag har inte ont på den där fläcken högst upp på höger sida av magen den här gången. Där hade jag ont lääääänge förra gången och det var riktigt jobbigt. Glad att jag slipper nu.
* Jag har inte lika mycket foglossning den här gången. Lite kan jag känna av den, men inte närmelsevis lika mycket som sist (då var det visserligen inte så mycket heller, men tillräckligt...). Förra gången har jag för mig att jag inte kunde ta normala steg uppför trappor, men det kan jag nu.

Nu kommer jag inte på mer, men det känns väldigt bra att jag är mer pigg den här gången! Tror att det har mycket att göra med att jag går på promenad till o från förskolan varje dag, och att jag inte råkat ut för någon fraktur den här gången... ;o)

I måndags kväll hände nåt mycket överraskande! Andreas ringde hem och sa att han skulle handla på vägen hem. Så ringde han från ICA och undrade om jag skulle ha nåt men det skulle jag inte. Sen dröjde det en stund till så kom han hem. Men när han öppnade dörren hörde jag på rösten att det var nåt.... "Stina, kan du komma hit?" sa han och jag gick dit. En tjej stod bakom honom och jag tyckte det var likt Ulle från vår gamla korridor i Uppsala, men det stämde inte att hon var här så jag slog bort tanken. Gick närmare och såg att det faktiskt var Ulle! Helt otippat! Hon jobbade åt SLU och var i Jämtland i sommar för att åka runt och kolla olika grejer. Och nu var hon på ICA i Brunflo och handlade! Vilken chock! Men himla roligt såklart!

Inatt drömde jag att jag var på nån solsemester och skulle åka med resebolaget på en utflykt som hette "40 days and 40 nights" där man skulle åka ut på världens minsta ö och bo där. Vi var tio pers som åkte dit och jag kände inte en enda kotte. Jag insåg tyvärr när vi väl var på ön att jag hade fått cellskräck och det var inte helt idealiskt att bo med tio okända personer på världens minsta ö (den rymde ungefär 8 personer och inte mer...fattar inte hur det gick ihop...). Men tillslut så var tiden över och vi skulle få åka hem. För att lämna ön skulle man hoppa ner i havet på en matta. När jag stod och väntade på min tur att hoppa så sa jag till ena killen som var med på resan att "Är det inte du som gör rösten till Svarte-Petter i Långben?" och det var det. Mer minns jag inte. Weird!!

Ringde BVC igår för att höra om vad de tror om allergin. Hon trodde dock inte att det hade med mjölkallergin att göra utan snarare att han får i sig på tok för mycket fibrer. Vi ger honom fullkornsvälling så hon tyckte att vi skulle börja med att byta ut den och se vad som händer då. Så nu är majsvälling inhandlat och provat. Han gillade den inte lika mycket som den förra, men den gick ner i alla fall. Ska bli intressant att se om några dagar om det blir bättre.

Snart börjar Ryssland-Sverige i fotbolls-EM. Vill se den, men vet inte om jag orkar hålla mig vaken hela matchen... Vi får se hur det går!

Kommentarer
Postat av: Rebban

Och jag drömde att jag skulle äta på en restaurang, och vid mot bord satt Zlatan och Helena Seger. Då sa Z: Jag känner igen dig, var inte du barnvakt till mig när jag var liten? Och jo, det hade jag varit kom jag på då.

Båda Z och Helena var jättetrevliga och flamsade på. Sen så kom jag på att ringa hem och höra hur det var med min son (?!). Då beklagade sig Helena över att inte hade något batteri i mobilen och kunde ringa hem och höra hur det var med deras barn. Men istället så kunde hon se på videoövervakningen att dom sov!

Också en jätteskum dröm!



Ha de bra på din semester, jag ser fram emot att få bebis-mms!! =D

2008-06-19 @ 08:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0