Sveriges nationaldag

Idag är det nationaldagen. Andreas åkte till Sveg igår för att spela och vara borta tills ikväll så jag och Arvid har härjat fritt. :oP Gårdagskvällen spenderades mest i soffan av utmattning. Jag var ganska väck pga värmen, så när Arvid lagt sig så tog jag det bara lugnt och kollade på tv.

Imorse vaknade inte Arvid förrän kl 07:40 så det blev sovmorgon - skönt! Så himla varmt redan på morgonen, så jag bestämde mig för att vi var tvungna att aktivera oss lite. Hemma kunde vi inte vara, för jag har ingen lust att sitta på altanen och smälta bort, eller sitta vid lekparken och smälta bort, eller sitta på gräsmattan och smälta bort. Därför åkte vi till stan för att handla, tanka och vi hälsade även på Arvids mormor på jobbet.

Tankningen blev ett kapitel för sig. Jag började på Jet (där vi brukar tanka) men fick inte i mer än 0,18 liter så var det stopp. Kvinnan i tanken bredvid hade samma problem. Åkte vidare och tankade på "Raggarn", men där funkade inte tanken heller. What?! Så efter alla ärenden åkte jag slutligen till Statoil vid ishallen och där funkade det! Yeeees!

Arvid och jag åt lunch på Max drive-in. Det var uppskattat av oss båda. Sen köpte jag jordgubbar utanför Matpiraten. Har dock inte provat nån än, men jag misstänker att det inte dröjer alltför länge...

Ikväll var vi till Arvids mormor o morfar och åt middag och Arvid sprang sig trött runt runt runt. Han somnade på en gång när jag lade honom för natten. :o)

Har även hunnit med att tvätta en hel del idag, plus damma mattor och dammsuga. Behövligt. Det är skönt att kunna hänga tvätten ute för den torkar så grisigt fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0