Några dagar i rader

Jag tror att Arvid håller på att riva sitt rum... Han ska sova, så han ligger och sparkar fötterna i väggen. Hoppas han blir trött av det fort. :oP

Det är en ganska jobbig tid nu inför skolavslutningen för Andreas har så himla mycket jobb. När han kommer hem är han jättetrött. Eller bara allmänt borta. Ibland är han till och med svår att få kontakt med, stackarn har mycket som snurrar i huvudet nu. Men på fredag är det skolavslutning! Sen är det bara en vecka kvar så får vi semester! Jihooo! Jag har sex arbetsdagar kvar nu. Vissa jublar (jag), andra inte (Ramona). ;o)

Det har ändå hänt lite sen sist. Det största av allt är att vi har träffat Axel! (Ida o Johannes bebis, Arvids kusin som föddes 2 juni) Han var så söt! Det var i söndags vi åkte dit med "gröten". När vi såg honom så sa vi "Tänk att du varit sådär liten Arvid". Men sen blev vi tysta och började fundera  båda två... Arvid har aldrig varit sådär liten (utanför magen)! Han vägde ett helt kilo mer och var 5 cm längre när han föddes. Tokigt! :oD

Två gånger har vi hunnit träffat Axel, för igår var vi hos dem med anledning av att Johannes fyllde år. Strax innan det fick vi hem torktumlaren som vi ska få av svärmor - TACK så mycket! Den kommer att användas flitigt skulle jag tro! Nu står den dock mitt på köksgolvet, precis som tvättmaskinen gjorde väldigt länge innan vi fick den på plats här. Det är dock en rolig grej att köra runt med Bobby car:en eller motorcykeln tycker Arvid... ;o)

Barnmorskebesök var det igår. Andreas var också med, så det var roligt. Magen hade växt 1,5 cm - nästan 2! Så det var ingen fara, den följer kurvan igen. Huvudet var också mest troligt fixerat! Tjoho! Övriga värden var också bra. Skrev sammanfattning och meddelande till förlossningen, men hade väl egentligen inget att tillägga förutom att vi vill att det ska gå lite mer smidigt den här gången...

Idag hämtade mamma mig lite tidigare på jobbet för vi hade ganska lite att göra så jag passade på att flexa ut lite. Vi skulle åka till min mormor och gratta henne i efterskott på födelsedagen så det passade bra att det inte blev alltför sent. Hämtade Arvid på förskolan först (efter att ha varit på Coop och handlat jordgubbar...ovanligast...) och där var det flöjigt. Fem 2-åringar som kryllade omkring i hallen. Men de är bra roliga. Samtliga skulle visa på sina ben att de ramlat. Den ena efter den andra. :oD

Ikväll är det dubbelavsnitt och final av "Frusna män"... Tänkte se det och mumsa jordgubbar. Fast först ska jag duscha så jag inte hinner bli för trött om jag skulle ha duschat efter istället. Ibland är man ju så himla smart. :oD

Ska skriva ett till inlägg först bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0