Aldrig friska

Gissa tre gånger vem som fick feber i fredags kväll?!?!?! JAG! Det är helt otroligt! Kände mig frusen och mätte tempen till 38,6 när jag kom hem från lite ärenden på stan. Sen sov jag från strax före 18 till 21:30, gick ner en sväng för att umgås med Andreas som kommit hem från en tur till Rödön med Arvid. Somnade förstås i soffan innan jag skulle gå och lägga mig "på riktigt". Var däckad halva gårdagen också. Ida och Johannes skulle komma på kvällen för att käka och se melodifestivalen. Jag tog en alvedon och började toksvettas, sen var jag piggare än på länge. :o)

Vi käkade i alla fall och sen började vi spela Settlers. Blev lite fast i spelandet så vi kollade inte så mycket på melodifestivalen utan lyssnade mest. Var skraj att Johnson&Häggkvist inte skulle gå vidare efter allt man hört. Mycket riktigt gick de inte vidare. Jag tycker det var väldigt synd eftersom låten är bra och Andreas Johnson är bra. Carola har jag inte så mycket för, men jag tycker att de kompletterar varandra bra. Men förmodligen var det vad som behövdes för att ta ner Carola på jorden. :o)

Himla kul var det igår i alla fall, vi spelade till efter midnatt då Ida o Johannes åkte hem och vi gick och lade oss. Jag började då att frysa igen och hade förmodligen feber inatt också för imorse svettades jag som en gris igen. Har dock varit uppe sen jag klev upp med Arvid imorse kl 07. Tänkte lägga mig när Arvid sov sin dagssömn, men så började Andreas och jag att provspela Settlers på bara två pers och det gick himla bra och var himla kul så det blev aldrig någon sömn. Men det var det värt! :o)

När Arvid vaknade så hade vi 18 grader varmt på altanen (solen låg på...) så vi bestämde oss för att gå ut. Kom på att vi kunde gå ner till affärn så vi begav oss neröver. En idé till vi fick då var att gå ner till elljusspåret, så vi gjorde det också. Sen gick vi tillbaka upp mot affärn och jag blev påmind om graviditeten när jag upptäckte hur tungt det gick och hur oerhört pinknödig jag blev...

När vi kom till affärn ringde mamma o pappa och undrade var vi var. De var hos oss och tänkte hälsa på, så de åkte ner till affärn och mötte oss. När vi sen kom hem fikade vi och sen började vi spela Settlers med dem. Arvid blev plötsligt trött och ville sova, kanske pga den friska luften han fått. Hämtade köpmat på Sibylla som vi blev bjussade på - tack!

Jag är mycket piggare idag och ska som tur är jobba imorgon. Gissa om jag var smånervös i fredags att jag skulle behöva bli sjuk och borta från jobbet flera dagar till!? Jag är så fruktansvärt less på att vara sjuk! Så imorgon ska samtliga tre återvända till sina jobb/förskola! Längesen nu känns det som...

Kommentarer
Postat av: Ramona

Skönt att du inte blev sjuk, hoppas att det inte blir värre än det har varit för dig i helgen
Ses förhoppningsvis i morron
Kram

2008-03-09 @ 22:02:26
Postat av: elin

Som att inte graviditet är skäl nog att få ligga nerbäddad tills man somnar mitt i den bästa av filmer... Hoppas du tillfrisknat och jobbar som vanligt idag då! Skulle förresten jättegärna ta en fika någon dag, om det nu finns någon dag då du slutar i hyfsad tid...

2008-03-10 @ 13:42:34
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: elin

Kom på att jag (och Mio?) kan ju faktiskt åka till Brunflo så kan vi fika där!

2008-03-11 @ 17:07:56
URL: http://beautifulelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0