Efter en dag på IKEA

Det blev en heldag på IKEA
(även Biltema och Birsta City) igår. Vi lämnade gården 08:30 och kom hem 20:45. Vi fick mycket uträttat och fick tag på allt vi skulle ha.

Tre bokhyllor
Ett köksskåp
Två bäddmadrasser
Förvaringslådor för sopsortering
Plastbackar för leksaker
Ny kudde till Arvid
Saxar
Liten hylla till leksaksspisen
Handtag till mitt projekt "byrån på toan"
+ lite smått o gott

Inne på Birsta City hade det öppnat mängder med affärer sen jag var där sist. Sist var det nytt och fräscht, men inte så mycket. Den här gången var det som sagt mängder, så pass att vi  blev mätta och inte iddes handla nåt. Det enda jag handlade var en bas-mammatröja på H&M. Alltid behövligt.

Linda Bengtzing skulle uppträda kl 17 så vi tänkte stanna tills dess bara för att ha sett henne. Men det drog ut på tiden för hon var försenad. Satte oss och fikade på det mysiga fiket Café Charm i väntan. Det tog ett tag till, men sen såg vi henne och åkte sen hem.

image346


Arvid var så snäll hela dagen. Enda gången han var omöjlig var när vi skulle välja köksskåp, så då fick han komma upp från vagnen och leka lite. Annars var det enda som gällde att ha honom kvar i vagnen så han inte skulle få för sig att det var roligare att springa omkring, och det lyckades (förutom på köksavdelningen då).

Bland det bästa på hela dagen måste jag nog säga var
- Lunchen. Vi åt på IKEAs restaurang och jag valde mellan nån kycklinghistoria och köttbullar. Valde slutligen köttbullar och hjälp vad jag inte ångrade mig! Det var supergott och precis vad jag tydligen behövde! Ibland krävs det inte mycket...
- Att jag slutligen fick ta mitt efterlängtade bilnummer 255! Andreas, som låg efter mig i torsdags, har haft riktiga turdagar och gått ikapp mig och ska nu ha 259. Därför känns det bra att det lossnade för mig också tillslut. 257 och 258 vet jag var de finns så nu ska jag "bara" ta 256 först...

image345


En snäll GB-gubbe kom fram lite trött och sliten frågade om någon (läs: Arvid) ville ha glass när vi var inne på IKEA. Gissa om Arvid blev glad?! :o)

Idag städar vi, det känns himla bra. Det lär bli lite småstökigt när vi ska montera alla bokhyllor o dyl., så det är bra att ha städat lite innan. Idag får vi även besök av Maggan, Åke och barnen så det är hög tid för lite städning här innan de kommer.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj vad jag blir avundsjuk... För ni verkar ha haft en superdag! But why inga kort på Bengtzing?! :)
Kram!

2008-03-29 @ 20:19:27
URL: http://jennysundin.blogg.se
Postat av: Rebban

Kul med IKEA! Du skulle ha haft den där lotto 1-vinsten som gick idag...

Själv hade jag 2 rätt på joker, alltid något men helst skulle ja vilja ha mer. Men det var ju sista dragningen på 10-veckors, DET VAR PÅ TIDEN!!

2008-03-29 @ 22:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0