Historien om en grävling

Jag skäms att jag inte uppdaterar bloggen oftare. Jag orkar bara inte. Det har t.o.m gått så långt att jag inte orkar läsa alla andra bloggar jag annars läser i stort sett dagligen (några även flera gånger om dagen). Men nu sitter jag här...

Arvid fick feber natten till måndagen. Hög feber. Sista febern hade han i tisdags eftermiddag. Han har varit så tussig och kramig. Och tokvarm. Andreas är hemma på sportlov med Arvid så jag kunde jobba som tur var. När Andreas tyckte att Arvid kändes lite svalare så tog han tempen på honom en dag och då var den 39,2 - undrar just vad han hade för temp när han kändes asa-varm?!?

Hur som helst, en feberfri Arvid har varit sig själv sedan i tisdags kväll. Men ikväll fick han feber igen. Jag mätte den till 39,4 och han fick Alvedon. Nu tror jag att han har somnat, han var så trött. Ska strax titta till honom igen. Hoppas det är sista feberomgången nu!

I tisdags var vi på teater på Rödön. Jag, mamma, pappa och svärmor var på bygdegården och såg Historien om en grävling som är skriven av Ylva Lööf. Mamma har blivit bekant med Ylva genom en lite halvlång historia som jag inte ids dra här och nu. Men roligt är det i alla fall och teaterföreställningen var mycket bra med humor och charm.

Idag hade jag halva dagen ledigt för att ha lite sportlovslyx. Andreas och Arvid kom och hämtade mig på jobbet vid lunch. Vi åkte till stan och åt lunch på Aladdin. Mums för deras pizza-slice:ar och annat! Sen fixade vi med lite försäkringar på Länsförsäkringar innan vi gick på stan med mål att gå på Gregoriemarknaden. Det var en mycket mysig dag, men blåsig som sjutton! Köpte ett litermått på marknaden. Två tröjor till mig på H&M. Lite smått på Clas Ohlson. Kikade in på Syssla (såklart). Fika på Törners. :o)

Jag ska försöka lägga mig tidigt ikväll. Om Arvid verkar sova bra. Andreas är på rep. Igår somnade jag ovaggad kl 21:15, det var ljuvligt! Andreas hade bytt sängkläder åt oss så jag sov som en prinsessa! Det har varit lite si och så med sömnen i veckan, jag har inte sovit så bra när Arvid feberyrat och varit ledsen. Tur att Andreas varit hemma på sportlov så jag ändå kunnat vila bäst jag kunnat.

Har börjat känna av fogarna nu också. Och ryggen känns ganska trött idag. Därför blir det extra skönt att lägga sig tidigt. Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: elin

Kul med uppdatering fast inte att det mesta som hänt bara är feber... Hoppas han blir frisk nu då!

2008-03-06 @ 19:45:00
URL: http://beautifulelin.blogg.se
Postat av: erika

handlar den halvlånga bekantskapshistorien om
två små nissar vid namn nils och nisse?!

Jag och Pippi kommer hem om en vecka! JIPPIJIPPI hemhemhem

2008-03-10 @ 09:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0