Det snöade härom dagen

Jag måste säga att jag nog är rätt klen på att blogga. Jag är dessutom ganska trött om kvällarna. Men i tisdags hade jag i alla fall en mycket god anledning till att inte blogga. Jag hade nämligen egentid. Jag satt i arbetsrummet och pysslade i 2½ timme. Mycket roligt var det och fantasin väcktes allt eftersom tiden gick. Två färdiga kort blev resultatet så jag känner mig mycket nöjd.

Spännande match i hockey-VM igår. Ser fram emot morgonkvällens match, men undrar hur jag ska orka hålla mig vaken... I vanliga fall mår jag bäst av att somna före kl 22 så det är nog bäst att jag får sova lite innan matchen...

Idag var det städdag ute på gården på förskolan. Kaos. När vi kom dit kryllade det av föräldrar och barn som krattade och fixade med annat. Alla avdelningar fanns på plats så det var inte direkt lite folk... Vi körde iväg med ett par säckar löv på en vagn till containern och Arvid fick åka på vagnen tillbaka, vilket han för övrigt tyckte var jätteroligt. Sen skulle alla barnen sjunga för föräldrarna. Tyvärr var det sånger som Arvid och hans jämnåriga inte var så haj på så de satt mest och såg förvånade ut. Men söta såklart!!! :o)

Efter sången var det dags att grilla. Kaos. Alla skulle samsas om två grillar och det var fullt innan man hann blinka. Därför åkte vi hem och åt istället, Andreas hade ändå bråttom till spelning så vi gjorde honom sällskap. Men alltid lär man sig något. Nästa år ska vi dels försöka vara med en längre tid, dels ta med mat som inte behöver grillas.

Andreas har lagt Arvid två kvällar i rad nu och han (Arvid...) har somnat bums. Nu när jag lagt honom ligger han och pratar och verkar inte så värst sugen på att sova... Whyyyyyy?!?!

 Det har snöat både igår och idag...

Kommentarer
Postat av: ram

Han ser ju bra nog så cool ut på cykeln med napp
och hunden :)

2008-05-15 @ 22:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0