En ledig dag

Vår lediga dag var mycket bra. Vi åkte till bygget där det hänt en hel del, himla fort har det gått och roligt att se! Det blir superfint! De har verkligen legat i och bra verkar det bli!
 Arvid och momma
 Arvid
 Bygget
Sen åkte vi till Andreas jobb
och hälsade på. Och sen åkte vi hem och sov lite. Skööönt!

Imorse ringde en barnmorska från Torvalla och berättade att jag ska få tid hos henne istället, nu när min barnmorska är uttagen i strejk. Skönt att få komma på kontroller ändå! Jag har dessutom träffat den här bm förut när vi bodde i Torvalla och väntade Arvid, så det känns faktiskt riktigt bra.

Jag måste berätta att jag mår så himla bra! När man mår dåligt tänker man ju på det konstant, men så när man mår bra så tänker man liksom inte på det - man uppskattar det inte på nåt sätt. Men nu har jag i alla fall tänkt på hur bra jag mår och uppskattar det väldigt mycket. Jag kan sova lite dåligt om nätterna och är ofta kissnödig, men det känns överkomligt. Lite orolig är jag för att bebisen fortfarande ska ligga med rumpan neråt, men det försöker jag tänka bort. Men jag känner mig pigg och tror faktiskt att jag är mer rörlig nu än vad jag var sist vid den här tiden. Heja mig! ;o)

Tänkte baka ikväll igen, men jag har skippat den idén. Fattar egentligen inte varför jag fått för mig att jag ska baka så mycket nu. Andreas tror att det kan ha att göra med att jag håller på att "boa", som de flesta gravida gör i slutet av graviditeten. Sist så fick jag för mig att städa, nu verkar det ha slagit till på bakningsnerven...

Arvid har börjat låtsassnarka!
Han stänger ögonen och låtsas ibland gäspa för att sedan börja snarka högt och ljudligt. Han är så söt!!!!! Då får man låtsas ett tag att han sover, innan han börjar tokskratta! :oD Ibland när han gömmer bakom sina händer så säger man "Var är Arvid?" och sen när man frågar Hunden var Arvid är så svarar Arvid åt hunden "Nääääeeee"... Sötkorven! :o)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Men - vad är det här? Nu har jag varit ingrottad i min egen vardag alldeles för länge och inte hunnit med mina favvo-bloggar! Vilket bygge? Ska ni bygga hus? Men ni har väl nyss köpt? Vad har jag missat? Uppdatera mig! :-D /Kram

2008-05-21 @ 20:40:51
URL: http://kalovi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0