Nyklippt pojke

Idag hade jag satt mig på toa och stängt dörren om mig. Efter en stund knackade det små söta knackningar på dörren, jag sa "kom in" och in kom Arvid. Han hade med sig sin ryggsäck som han hade packat ner Hunden och en bok i. Så plockade han upp Hunden och boken och ville sitta i mitt knä så vi kunde läsa. :o) Underbara unge!

Nya ord hoppar upp hela tiden, det är så roligt! Det han använder mest är nog "nejje dinte", vilket betyder ungefär "nej jag vill inte". Han har börjat sätta ihop meningar också, för några veckor sen blev vi alldeles förstummade när han sa "den är borta" (fast mest "en e båtta") och menade att hans hand inte kommit ut ur overallärmen.

Nu är lillskrutten nyklippt också! Igår kom Dan o Hanna hit och Hanna skulle klippa Arvid. Det gick inte lika bra som sist, men det blev himla fint och nu ser han på nåt sätt äldre ut än tidigare. Tack Hanna för hjälpen!!!
 Före klippningen, nykammad och i cape (fast den ville han inte ha sen)
 Efter klippningen, koncentrerad på barnprogram

Idag har Andreas skruvat lite med motorcykeln. Jag har fortsatt pyssla lite med Arvid scrapalbumsida om hans dop. Tänkte sätta in exempel på inbjudningskort, vilka som var med, häftet i kyrkan, osv. Hittade det mesta på min gamla dator, och även en hel del gamla kort. Kul!

Igår skulle jag se Indiana Jones på femman. Kämpade på till andra reklampausen, sen klarade jag inte mer. Somnade och vaknade igen 01:20 när Andreas skulle lägga sig och han undrade om inte jag också borde göra det. Ops! Sen somnade jag i sängen och sov ända till klockan nio imorse när Arvid vaknade! Det som är bra är att det känns som om all den där sömnen behövdes.

Mitt paket med stort P har kommit! Det kom igår och jag behövde inte ens hämta det på ICA utan det rymdes i postlådan. Jihaaaaaa! Lyckan var total! Dessutom var jag ledig igår så jag kunde hämta posten på stört när den varit här. :oP Tyvärr var det inte lika stor lycka längre när jag hade öppnat paketet och plockat ut allt, för jag hade ingen inspiration att göra nåt. Fast efter en stund blev det lite i alla fall. Mycket nöjd är jag! :o)

Kommentarer
Postat av: Ramona

Vilken snygging han blev ;)

2008-05-04 @ 11:41:49
Postat av: Hanna

Han ser ju inte ut att ha fått några bestående men i alla fall... Tur att han ville leka lite med mig innan vi åkte, så att jag inte behövde oroa mig för att han skulle fortsätta att vara "sur" på mig för klippningen.

2008-05-05 @ 14:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0