Farsdag

Gårdagen började med att jag klev upp med barnen. Arvid fick välling och Johanna låg och sprattlade på lektäcket medan jag gjorde i ordning fikat. Sedan gick vi upp med fika på säng - "Jaffatårta", tre bitar från Tages. Mums! Fast vi insåg sen att det inte var lika gott att äta det till frukost som att äta det senare under dagen... man ska inte starta dagen med tårta... Men mysigt var det ju såklart! Andreas fick ett kuvert som innehöll något av en skattkarta av nåt slag som jag hade plitat på...

Sen gick vi på promenad för att kolla upp skattkartan... Tricket var att han på olika ställen skulle leta reda på nummer som tillslut skulle sättas ihop till ett telefonnummer och sen skulle han kolla i telefonkatalogen vem som hade det, osv.... På olika sidor i telefonkatalogen hade jag satt fast skraplotter som han fick. Den sista sidan han skulle kolla ledde tillslut till att han skulle kolla i en låda i byrån på toan, där det låg ett paket. Och paketet innehöll samma tröja som han fick på farsdag för två år sen med fotavtryck av Arvid, men nu även med Johannas fötter avtryckta (som jag gjorde på öppna förskolan i torsdags). Och en Dubbel-Triss låg också i paketet. :o)

Igår klippte vi (Andreas) Arvid - det blev kort men riktigt bra!

Var på babysim i torsdags och det hela gick bra, Andreas var också med och badade den här gången. Åt sen hos mamma och pappa för Arvid var där medan vi var på babysim.

I fredags var första träffen med babymassage. Johanna verkade gilla det skarpt, och jag också. Arvid skulle vara hos mamma. De skulle åka på affärn i Brunflo, men där var det ju bombhotat så de åkte till stan och handlade istället. Visade sig att det inte var någon riktig bomb...vad håller folk på med?!?!

Kommentarer
Postat av: elin

Vad duktig du är som pysslar så bra! Måste ha varit roligt för Andreas. Vill se bilder på Arvids nya frisyr också.

2008-11-10 @ 11:43:15
URL: http://beautifulelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0