Tjuvstartare

För några veckor sen började jag tänka att "Jaha, undrar vem av grannarna som sätter upp ljusstakar först i år... och när...?!" Förra året var jag nämligen helt bestört över att de satte upp ljusstakar här och där och tände dem minst en vecka före första advent! I chock har jag gått och försökt komma över det under det här året som gått...

Så på farsdag (för 1½ vecka sen alltså) satt jag i soffan och pratade med pappa på telefon...och fick se att ena grannen bakom oss hade satt upp TVÅ stjärnor och en ljusstake!!!!!!!! De var visserligen inte tända, men ändå!!!! Varför sätta upp SÅ långt i förväg när de dessutom inte är tända kan man också undra över.... Nu har även den andra grannen bakom oss satt upp en stjärna, men inte heller den är tänd. Jag får väl (försöka) glädjas åt att de inte är tända, men varje gång jag sitter i tv-soffan ser jag de där som sticker i ögonen...

Morr...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, du skulle inte vilja ha mig som granne heller eftersom jag aldrig julpyntar. Eller, jo det gjorde jag första året hemifrån men då satt adventsljusstaken uppe till Påsk... :D

Kram

2008-11-20 @ 14:36:30
URL: http://jennysundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0