Tråkigt sjukinlägg

Suck vilken jobbig natt! Jag vet inte hur mycket jag gråtit... Jag har hostat som en gnu så varken jag, Johanna eller Andreas kunnat sova. Tänkte att Johanna skulle få liggamma eftersom hon alltid somnar då, men ligger jag ner så hostar jag så det gick ju inte... Startade natten med att sova halvsittande, men Johanna vaknade redan vid midnatt och sen har det varit en dålig natt. Andreas flyttade ner efter ett tag och framåt morgonkvisten hade jag och Johanna somnat i Andreas säng med upphissad huvudända efter många försök till nedsövning och Johanna hade spytt ner min säng. Det hände mycket inatt. :o) 

Arvid var på förskolan idag, det var bestämt sedan förut att han kunde vara det de fredagar jag inte har barnvakt (när det är babymassage). Men det blev ingen massage för mig och Johanna utan vi stannade hemma och sov istället. Behövligt till tusen! Fast det känns jättetrist att ha missat ett massagetillfälle (fast jag tycker det runt omkring är roligast) så var det klart värt att inte gå idag när situationen var som den var.

Desperat och trött ringde jag hälsocentralen imorse och fick (efter lång telefonkö...) besked om att en läkare skulle fixa recept på hostmedicin som jag kunde hämta strax före Apotekets stängningsdags idag. Så det var till att vänta... Idag när jag och Johanna sov (Johanna sov i vagnen) så sov jag sittandes i tv-soffan med "slepping-mask" och sov så gott. Sammanlagt blev det 1½ timmes upphämtningssömn. Tror jag hade behövt mer men det var vad jag kunde få.

Usch och fy vilket tråkigt inlägg... men det händer ju inte så mycket här nu.. Johanna och Andreas är också sjuka så nu har vi drabbats allihop.

Det var förresten Mollipect jag fick så nu hoppas jag att det ska underlätta och att den här natten blir bättre. Jag har hela tiden (ända sedan första sjukdagen) tröstat mig med att "det kan inte vara annat än bättre imorgon", men det har ju bara blivit värre! Envisa förkylning...

Kommentarer
Postat av: Jonna

krya på er!! kram

2008-11-15 @ 09:26:40
URL: http://roosens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0