Framgång!

Hurra! Det där gick ju riktigt hyfsat det! Jag gick upp med Johanna när jag skulle lägga mig, och då vaknade hon. Hon åt 00:30 och somnade när hon åt så jag lade ner henne i vaggan och hon sov vidare.

Sen vaknade hon 03:10 (efter 2 tim 40 min) och då fick hon äta. Hon fick inte äta tills hon somnade utan jag försökte vagga henne till sömns i famnen med nappen i mun istället. Det funkade inte så bra. Lade ner henne i vaggan och satt bredvid för att assistera så inte nappen skulle flyga ut. Det var mycket trugande och jag grät till och med en skvätt av frustration. Inte så konstigt kanske eftersom jag var trött när det var alldeles mitt i natten... Klockan 03:55 fick hon dock in tekniken och när klockan var 04:15 hade hon somnat. Jippie!

Nästa gång hon vaknade var klockan 06:00! Heja! Då somnade hon när hon åt igen så jag lade ner henne och hon sov vidare till 07:40 när Arvid började göra sig hörd. Vilken toppennatt!!! Bara jag hade lagt mig i någorlunda tid också hade allt varit ännu bättre... :o) Föregående nätter har Johanna velat vakna varannan - eller till och med varje timme... så det här blev en riktig framgång.

Anledningen till att jag är uppe med barnen själv nu är att Andreas kom hem vid 03 inatt efter att ha spelat på Captain Cook. Så han har dispens den här morgonen. Arvid har druckit välling och tittar på Bolibompa, Johanna sitter i babysittern och pratar. Ska mata henne igen strax före nio så ska jag gå ut med henne i vagnen en stund sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0